ران مرغ و سبزیجات

ران مرغ و سبزیجات غذایی کامل و عالی است که همراه با برنج یا نان هم می‌تواند سرو شود. یک بشقاب پر از سبزیجات رنگارنگ زیبا و ران مرغ اعلا همان چیزی است که برای ناهار به آن احتیاج دارید. پس اگر می‌خواهید یک روش پخت جدید برای مرغ را تجربه کنید دست به کار شوید و ران مرغ و سبزیجات را همین امروز تهیه کنید. تهیه این غذا هم به نسبت ساده است. درست است که نیاز به فر دارد، ولی در عوض همه مراحل در یک ماهیتابه انجام می‌شود و نیاز به ظروف مختلف و زیادی ندارد. در مورد سبزیجات می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و به سلیقه آنها را کم و زیاد کنید یا تغییر دهید. از بین مواد لازم، آب مرغ را می‌توانید با عصاره مرغ فشرده و آب داغ تهیه کنید که کار شما را ساده تر می‌کند.

مواد لازم ران مرغ و سبزیجات

طرز تهیه: ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. یک تابه نسبتاً بزرگ را نیز روی شعله متوسط قرار دهید. وقتی تابه داغ شد روغن زیتون را داخل آن بریزید.

روی ران‌های مرغ نمک و فلفل بپاشید و آنها را از سمت پوست‌دار روی تابه بچینید. بگذارید حدود ۵ دقیقه سرخ شوند تا پوست مرغ طلایی رنگ شود و دیگر به کف تابه نچسبد. سپس مرغ‌ها را برگردانید و طرف دیگرشان را حدود ۲ دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. نباید در این مرحله ران‌ها کامل پخته شوند. وقتی دو طرفشان سرخ شد آنها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

سیر را خیلی ریز خرد کنید، پیاز را به صورت خلال‌های باریک برش بزنید و هویج و تربچه را نیز حلقه کنید. سیر و پیاز را یکی دو دقیقه داخل همان تابه قبلی تفت بدهید. سپس بقیه سبزیجات را همراه با کنسرو لوبیا، نمک، فلفل، آب و آب مرغ به تابه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. وقتی به جوش رسید وسط سبزیجات چهار جای خالی درست کنید و ران‌های سرخ شده را در آنها جا دهید.

حال تابه را ۳۰-۴۰ دقیقه به فر گرم شده منتقل کنید تا ران‌های مرغ کامل پخته شوند. وقتی ران مرغ و سبزیجات پخته شد روی آن جعفری خرد شده بریزید و آن را همراه با برنج یا نان سرو کنید.

ران مرغ با سبزیجات

نکته: بسته به مقدار سسی که همراه با مرغتان می‌خواهید، می‌توانید مقدار آب مرغ را افزایش دهید.