دسرها و میان وعده ها یکی از پر طرفدارترین خوراکی ها هستن که تنوع اون ها حتی از غذاهای اصلی هم بیشتره. این خوراکی های خوشمزه در طعم های مختلف، ترش و شیرین، درست میشن که البته در بین اون ها طرفدارهای دسرهای شیرین بیشتره. از دسرهای معروف و پر طرفدار مثل چیز کیک گرفته تا دسرهای رژیمی و یا برای افراد با برنامه ی غذایی خاص همگی طعم و مزه ی مخصوص به خودشون رو دارن و به روش های مختلف درست میشن. از بین انواع مختلف دسر اغلب افراد به دنبال طرز تهیه ی دسری هستند که مواد اولیه ی اون کم باشه و درست کردن اون نیاز به زمان زیادی نداشته باشه. موس یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دسرهاییه که می تونید اون رو در طعم های مختلف درست کنید. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه موس شکلات مخصوص وگان ها رو بهتون آموزش بدیم. این موس به صورت کاملا گیاهی درست میشه با مواد اولیه ی طبیعی درست میشه و از اون جا که مخصوص وگان هاست، بر خلاف بسیاری از موس ها، در مواد اولیه ی اون از تخم مرغ استفاده نمیشه.

مواد اولیه ی این موس شکلاتی گیاهی بسیار کم و همچنین همگی در دسترس هستند و شما می تونید هر زمان که قصد تهیه ی اون رو داشتید به راحتی اون ها رو تهیه کنید. البته این دسر خوشمزه تنها به وگان ها و گیاه خوارها محدود نمیشه و همه می تونن این موس شکلاتی بی نظیر رو درست کرده و از طعم فوق العاده ی اون لذت ببرن. اگر شما هم به بوی تخم مرغ در موس و یا هر دسر دیگری حساس هستید می توانید این دسر فوق العاده رو بدون ذره ای بو و یا طعم نا مطبوع امتحان کنید. راستی! موس شکلات وگان یه نوع خامه ی گیاهی مخصوص هم داره که در انتها میتونید به اون اضافه کنید. در ادامه ی مطلب طرز تهیه ی موس شکلات گیاهی و خامه ی نارگیلی مخصوص اون رو بهتون یاد می دیم تا بتونید این دسر مجلسی و خاص رو به راحتی درست کنید.

 

طرز تهیه موس شکلات وگان (موس شکلات گیاهی)

  طرز تهیه موس شکلات وگان  

۱- یک قابلمه ی کوچک را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس پودر کاکائو، پودر اسپرسو (به دلخواه)، کره ی کاکائو، نمک و یک پیمانه از شیر نارگیل را داخل قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. آن ها را مرتب هم بزنید تا زمانی که کره داخل مواد ذوب شود.

۲- پس از ذوب شدن کره، باقی مانده ی شیر نارگیل را نیز داخل قابلمه بریزید و به مواد اضافه کنید. پس از هم زدن مجدد مواد، آن ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

۳- در انتها عصاره ی وانیل و شیره ی افرا را به عنوان دو طعم دهنده ی اصلی موس شکلات وگان به مواد داغ اضافه کرده و هم بزنید. سپس خرمای مجول را که از قبل هسته ی آن را جدا کرده اید، به موس شکلات اضافه کنید تا شیرینی آن نیز تکمیل شود.

۴- بعد از آن که مخلوط خنک شد، آن ها را داخل مخلوط کن برقی بریزید و آن قدر میکس کنید تا زمانی که موس شکلاتی گیاهی شما کاملا یکدست شود و حالت خامه ای پیدا کند.

۵- بعد از آن که مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شد، موس شکلات وگان میکس شده را داخل ظرف مورد نظر خود بریزید و روی آن را با کیسه پلاستیکی یا سلفون بپوشانید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و کمی سفت شود. حداقل چهار ساعت برای آماده شدن موس زمان لازم است.

۶- پس از آماده شدن موس شکلاتی وگان، آن را از یخچال خارج کرده و به دلخواه تزیین کنید. برای تزیین موس شکلات گیاهی می توانید مقداری پودر نارگیل، پودر کاکائو و یا بادام خرد شده یا پرک را روی سطح آن بپاشید. کرم نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین این موس خوشمزه است که طعم آن را نیز خاص و ویژه می کند:

 

طرز تهیه ی خامه ناگیل

شیر پر چرب و یا خامه نارگیلی ۱ قوطی

عصاره ی وانیل ۱ قاشق غذاخوری

پودر قند ۱/۴ پیمانه

۱- خامه یا شیر نارگیل غلیظ را چند ساعت یا یک شبانه روز داخل یخچال و یا ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا چربی‌ های شیر جامد شود.

۲- قوطی را باز کنید و قست مایع آن را خالی کنید تا تنها بخش چربی شیر یا خامه باقی بماند. (می توانید مایع را برای درست کردن اسموتی نگه دارید.)

۳- مواد جامد شیر یا خامه نارگیل را داخل یک کاسه ی بزرگ بریزید و با مخلوط کن آن قدر بزنید تا سبک شود.

۴- برای شیرین کردن خامه نارگیل، مقداری پودر قند و عصاره ی وانیل به آن اضافه کنید. سپس آن ها را نیز با همزن بزنید تا کاملا با خامه مخلوط شوند.

موس شکلات گیاهی  

نکات کلیدی طرز تهیه موس شکلات وگان (موس شکلات گیاهی)

- شیرینی موس شکلات وگان و همچنین خامه نارگیلی به ذائقه ی شما بستگی دارد. برای شیرینی کمتر، می توانید تعداد خرماها را در موس کمتر کرده و پودر قند را از خامه حذف کنید.

- برای تزیین موس شکلات وگان می توانید شکلات تخته ای را با رنگی متفاوت (شیری) روی سطح آن رنده کنید تا دسر شما جلوه ی بیشتری داشته باشد.

- به جای خرمای مجول که نوعی خاصی از خرماست می توانید از هر نوع خرمای دیگری که در اختیار دارید نیز استفاده کنید.

- از آن جا که در طرز تهیه ی این دسر از مواد اولیه ی طبیعی و سالم استفاده شده است، می توانید آن را به عنوان میان وعده ای سالم برای کودکان در نظر بگیرید.

- اگر به شیره ی افرا دسترسی ندارید می توانید از عسل به عنوان شیرین کننده ی طبیعی موس شکلات وگان استفاده کنید.

- اگر میزان کافئین پور کاکائو برای شما زیاد است، می توانید اسپرسو را از مواد اولیه موس شکلاتی حذف کنید.

- اگر نتوانستید کره کاکائویی را از فروشگاه ها تهیه کنید و به آن دسترسی نداشتید، می توانید کره ی گیاهی را جایگزین آن کنید.

  منبع: https://www.oliveandmango.com