توپ گردویی بدون پخت

توپ گردویی یک شیرینی گردویی ساده و خوشمزه است که نیازی به پخت هم ندارد. مواد لازم برای تهیه توپ گردویی ساده و معمولاً دم دست هستند. برای شیرین کردن آن هم از خرما استفاده می‌شود که هم طعم خیلی خوبی در کنار گردو دارد و هم سالم و مفید است. توپ گردویی را می‌توانید به عنوان یک عصرانه بی نقص همراه با چای یا شیر نوش جان کنید. با تهیه این توپ‌های زیبا در سایزهای کوچک و تزیین آنها به شکل‌های مختلف می‌توانید یک میان وعده سالم برای کودکانتان هم ترتیب ببینید.

طرز تهیه: ابتدا گردوها را همراه با پودر نارگیل داخل غذاساز بریزید و با تیغه s شکل پروسس کنید تا گردوها کاملاً خرد شوند. سپس خرمای بدون هسته (یا چیپس خرما)، روغن، نمک و نشاسته ذرت را اضافه کنید و مجدداً غذاساز را روشن کنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. خمیر باید با فشار دادن بین انگشتان بچسبد.

مراحل تهیه توپ گردویی

روی یک سینی یا دیس کاغذ روغنی بکشید. حال خمیر آماده شده را قاشق قاشق بردارید و بین دست‌هایتان گلوله کنید. توپ‌ها را داخل پودر قند اضافی یا پودر نارگیل بغلتانید و سپس روی کاغذ روغنی بچینید. حال، سینی را یکی دو ساعت به فریزر منتقل کنید تا توپ‌های خمیری سفت شوند.

توپ گردویی بدون فر

بعد از دو ساعت آنها را به یک ظرف در بسته منتقل کنید. می‌توانید توپ‌های گردویی را تا دو هفته در فریزر نگه دارید. برای سرو بهتر است از ۵-۱۰ دقیقه قبل آنها را از فریزر خارج کنید تا بافتشان کمی نرم شود.

نکته: همین دستور را می‌توانید با فندق یا تخم آفتابگردان هم تهیه کنید.

اگر نمی‌خواهید توپ گردویی زیاد شیرین شود، به جای پاشیدن پودر قند روی آن، پودر قند را با مقداری نشاسته ذرت مخلوط کنید و سپس توپ‌ها را در آن بغلتانید. یک لایه خیلی نازک از این مخلوط کافی است.