هات داگ پنیری جز غذاهای ساندویچی به شمار میره و خب با این تفسیر بچه ها عاشقش هستند. این فست فود به خاطر شکل جذاب و پنیر فراوانش محبوبیت زیادی داره.

حالا اگه در کنارش سس قارچ هم باشه که دیگه هیچ کس نمی تونه ازش بگذره. میشه گفت هات داگ هم مثل تمام غذاهای فست فود ضرر داره. چون به هر حال پنیر پیتزا چربی بالایی داره. از طرفی هات داگ باید سرخ بشه.

اما در کل با وجود تمام مضراتش باز بچه ها و حتی بزرگترا دوستش دارند و معمولا هر وقت قراره غذای بیرون خورده بشه قطعا هات داگ هم جز لیست هست.

حالا که نمیشه از خیر این خوشمزه جذاب پر چربی گذشت بهترین کار اینه که دست به کار بشید و خودتون اون رو توی خونه آماده کنید. اینطوری حداقل کنترل مواد اولیه رو در دست دارید.

می تونید مقدار اونها رو بر اساس سلیقه خودتون تغییر بدید. اصلا هم فکر نکنید کار سختیه!!. چون اینطور نیست. شما می تونید به راحتی آب خوردن توی خونه هات داگ پنیری درست کرده و افراد خانواده رو خوشحال کنید.

فقط کافیه با ما همراه باشید تا طرز تهیه هات داگ پنیری رو به همراه نکات لازمش به طور کامل یاد بگیرید. ضمنا خبر خوب این که توی این دستور نیازی به فر ندارید.

طرز تهیه هات داگ پنیری خانگی

1- قارچ ها را به خوبی شسته و سپس به شکل ورقه های نازک خرد کنید.

2- مقداری کره یا روغن داخل تابه بریزید و وقتی که گرم شد قارچ را به آن اضافه کنید. شعله را کمی زیاد کنید تا قارچ ها سریع تر آب خود را پس داده و کمتر سیاه شوند. فلفل دلمه ای را نیز داخل تابه بریزید.

3- وقتی قارچ و فلفل به اندازه کافی تفت خوردند مقداری نمک، آویشن، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا به آن زده و شعله را خاموش کنید.

4- در ادامه پخت هات داگ پنیری به سراغ سوسیس ها رفته و با چاقو بر روی آنها برش هایی اریب و عمیق ایجاد کنید. اما مراقب باشید چاقو تا انتها نرفته و هات داگ تکه تکه نشود.

5- هات داگ برش خورده را در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند. درب تابه را بگذارید و شعله را کم کنید تا کامل مغز پخت شوند. همچنین بعد از چند دقیقه آنها را زیر و رو کنید تا هر دو طرف کامل سرخ شود. در پایان هات داگ را از روغن خارج کرده و روی حوله کاغذی بگذارید تا هم خنک شده و هم روغن اضافه آن گرفته شود.

6- یک تابه مستطیل شکل یا گرد با اندازه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی گرم شود. این تابه قرار است نقش فر را برای شما داشته باشد.

7-  نان های مخصوص هات داگ را از قسمت بالا ( بر خلاف همیشه که معمولا نان را از سمت پهلو برش می زنند.)، یعنی سمت قهوه ای رنگ و برشته، برش زده و خمیر داخل آن را خالی کنید.

8- حال یک لایه قارچ داخل نان ریخته و هات داگ را روی آن قرار دهید و به خوبی با دست فیکس کنید. سپس به مقدار دلخواه پنیر پارمزان روی آن بریزید. سعی کنید طوری پنیرها را جا بدهید که از نان بیرون نریزند.البته می توانید اول هات داگ و بعد قارچ را داخل نان بگذارید.

9- داخل تابه گرم شده یک پایه فلزی قرار داده و ساندویچ های آماده شده را روی آن قرار دهید. وقتی پنیر آب شد هات داگ پنیری شما به همین خوشمزگی آماده است. به همراه سس خردل یا گوجه، سبزیجات تازه و داغِ داغ نوش جان کنید.

هات داگ پنیری با سس خردل

نکات کلیدی برای تهیه هات داگ پنیری

- اگر می خواهید ساندویچ رژیمی باشد هات داگ را به سیخ زده و کباب کنید. همچنین قارچ را نیز به جای تفت دادن به مدت 3 دقیقه در آب جوشانده و آبکش کنید. با این روش نیز طعم خوبی دارد.

- می توانید به سس قارچ یک قاشق غذاخوری رب نیز اضافه کنید.

- اگر نان مخصوص هات داگ ندارید نگران نباشید.! از نان باگت معمولی استفاده کنید. فقط هات داگ را به اندازه طول نان برش بزنید.

- ساندویچ هات داگ پنیری بدون قارچ وفلفل نیز قابل تهیه است.

  هات داگ پنیری بدون فلفل دلمه

- اگر دوست داشته باشید می توانید از مواد دیگری همچون پیاز سرخ شده نیز در این ساندویچ استفاده کنید، مثل دستور ساندویچ هات داگ با سس پیاز.

- برای پایه فلزی می توانید از قالب های استیل شیرینی نخودی استفاده کنید. فقط مهم آن است که ساندویچ مستقیم در ماهیتابه قرار نگیرد.