راویولی کدو سبز

راویولی کدو غذایی سالم و خوشمزه است که دردسر زیادی هم ندارد. در اینجا به عنوان مواد داخل راویولی کدو از مخلوط چند نوع پنیر استفاده شده است اما شما می‌توانید این مواد را به دلخواه تغییر دهید. مثلاً می‌توانید از پوره سیب زمینی یا پیاز و گوشت چرخکرده سرخ شده استفاده کنید. کدو سبز خواص زیادی دارد و با این روش پخت همراه با گوجه کباب شده و پنیر طعم خیلی خوبی هم پیدا می‌کند. یک ناهار سبک و سالم دقیقا همان چیزی است که در یک ظهر گرم تابستانی به آن احتیاج دارید و راویولی کدو سبز بدون شک این فرصت را به شما می‌دهد.

طرز تهیه: فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. گوجه فرنگی‌ها را اسلایس کنید و همراه با گوجه‌های زیتونی کف تابه مناسب فر بچینید (به صورت یک لایه). روغن، سرکه بالزامیک، نصف ریحان خرد شده، آویشن، نمک، فلفل و فلفل قرمز را روی آنها بریزید و کمی زیر و رو کنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. سپس تابه را حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا گوجه پخته شود.

گوجه کباب شده در فر

در این مدت راویولی را آماده کنید. کدوسبزها را به صورت طولی ورقه کنید و ورقه‌ها را روی سطحی پوشیده شده از دستمال حوله‌ای بچینید. مقداری نمک روی آن بپاشید. پنیرها را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. ریحان خرد شده باقیمانده را با کمی نمک و فلفل به آن اضافه و میکس کنید.

۴ تا از ورقه‌های کدو را بردارید و به شکل ستاره روی هم بچینید (یک به علاوه و یک ضربدر روی هم). یک قاشق از مخلوط پنیر را بردارید و وسط ستاره بریزید. لبه ورقه‌های کدو را روی پنیر جمع کنید و به این ترتیب راویولی را ببندید.

پیچیدن راویولی کدو سبز

وقتی گوجه‌ها را از فر خارج کردید راویولی های کدو را داخل تابه لابه‌لای گوجه‌ها بچینید (وری که باز نشوند) و کمی نمک و فلفل روی آنها بپاشید.

کدو سبز پنیری

سپس دوباره به مدت ۱۵ دقیقه به فر منتقل کنید. راویولی کدو سبز پنیری شما آماده است. آن را همراه با سبزی خوردن نوش جان کنید.

خوراک کدو سبز