پیراشکی ها گاهی شیرین و گاهی شور هستند. پیراشکی  سیب شکری همان طور که از اسمش پیداست از نوع پیراشکی های شیرین است و با سیب درختی پر میشود. پیراشکی سیب میتواند میان وعده ای خوشمزه در یک بعد از ظهر زیبا باشد. پس این فرصت را از دست ندهید و با این پیراشکی های خوشمزه روزی خوب و به یادماندنی برای خود و عزیزانتان رغم بزنید.

طرز تهیه پیراشکی سیب شکری

پیراشکی میوه

طرز تهیه : مخمر خشک و آب گرم را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و 5 دقیقه کناری قرار دهید. سپس روغن ، آرد ، نمک و شکر را اضافه کنید و با دست مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی ظرف را بپوشانید و 30 دقیقه در جای گرمی استراحت دهید. سپس خمیر را کمی ورز دهید و 1 ساعت دیگر بگذارید استراحت کنید.

پیراشکی میوه

سیب ها را پوست بکنید و درشت رنده کنید یا با چاقو ریز خرد کنید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به تکه های یکسان تقسیم کنید. خمیرها را به نوبت کف دست تان گرد پهن کنید و مقداری سیب خرد شده داخل هر خمیر قرار دهید و روی آن کمی شکر بپاشید. خمیر را از وسط تا کنید و لبه های خمیر را با فشار دست به هم بچسبانید.

داخل قابلمه روغن بریزید و پس از اینکه داغ شد خمیرها را داخل روغن بیندازید و با حرارت متوسط سرخ کنید. پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود . پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان برود، سپس با پودر قند تزیین و سرو کنید.

نکته ها : میتوانید از میوه های دیگری مانند گلابی ، هلو ، زردآلو و ... نیز استفاده کنید ، میتوانید این پیراشکی را همراه با بستنی سرو کنید.