دلمه تخم مرغ

دلمه تخم مرغ از فلفل دلمه‌ای پر شده با تخم مرغ و سبزیجات تشکیل می‌‌شود که داخل فر پخته شده است. تهیه این غذا خیلی خیلی راحت و سریع است و به ویژه برای صبحانه عالی است. این دلمه‌ها سرشار از پروتئین و مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف به ویژه آهن، ویتامین A، B6، B12 و C هستند. این در صورتی است که از همه مواد اولیه ذکر شده استفاده شود. شما می‌توانید به دلخواه سبزیجات استفاده شده داخل دلمه تخم مرغ را تغییر دهید. مثلاً می‌توانید از گوجه یا زیتون استفاده کنید. ظاهر این صبحانه لذیذ هم بسیار زیباست و با استفاده از فلفل دلمه‌ای‌های رنگارنگ می‌تواند زیباتر هم بشود.

در پخت دلمه تخم مرغ، بهتر است از فلفل دلمه‌ای استفاده کنید که شکل متقارنی دارد و دو طرف آن نسبتاً تخت است. این مسئله به زیبایی دلمه کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود راحت تر بایستند.

طرز تهیه: ابتدا فر را با با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سبزیجات یعنی قارچ و بروکلی (یا سبزیجات انتخابی خود)‌ را به صوت نگینی خرد کنید. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ، نمک، فلفل و فلفل قرمز را بریزید و هم بزنید. سپس سبزیجات خرد شده را نیز به آن اضافه و سپس میکس کنید.

فلفل دلمه‌ای‌ها را از وسط نصف کنید سعی کنید دو نصف فلفل متقارن ایجاد کنید. حال داخل فلفل‌ها را تا جای ممکن خالی کنید تا جا برای مواد میانی باز شود.

فلفل دلمه‌ای خام

حال مخلوط تخم مرغ و سبزیجات را داخل فلفل دلمه‌ای‌ها بریزید و به طور مساوی بین آنها تقسیم کنید. اگر فضای خالی روی آنها باقی ماند با کمی سبزیجات خرد شده دیگر آن را پر کنید.

دلمه فلفل دلمه ای نپخته

فلفل‌های پر شده را روی سینی فر قرار دهید و به مدت تقریباً ۳۵ دقیقه در فر قرار دهید. البته میزان قرار دادن در فر بستگی به سلیقه شما دارد و این که دوست دارید تخم مرغ تا چه حد پخته باشد. دلمه تخم مرغ را با سس گوجه یا سس تند سرو کنید. نوش جان!

املت فلفل دلمه شکم پر