کیک برزیلی کیکی سالم و خوشمزه است با بافتی نرم و فوق‌العاده که با هویج تهیه و بعد از پخت با یک لایه سس شکلاتی غلیظ و خوشمزه پوشانده می‌شود. ترکیب شکلات با کیک هویج طعم خیلی خوبی به آن می‌دهد. تهیه کیک برزیلی نسبتاً ساده و سرراست است و فقط احتیاج به مخلوط‌کن دارد. باید هویج همراه با تخم مرغ و روغن داخل مخلوط کن زده شود تا به صورت مایع غلیظی دربیاید. سپس مواد خشک اضافه می‌شوند و بعد کیک در فر پخته می شود. سس شکلاتی هم نکته به خصوصی ندارد. فقط قبل از پوشاندن کیک با سس لازم است هر دو قدری خنک شوند. کیک برزیلی همراه با شیر یا چای می‌تواند صبحانه یا عصرانه‌ای عالی باشد.

طرز تهیه کیک برزیلی

مرحله اول:

ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب فر بزرگی (حدود ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر) را نیز چرب کنید و کمی آرد کف آن بپاشید.

مرحله دوم:

آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر یکی دو بار الک کنید. روغن، تخم‌مرغ و هویج را داخل مخلوط‌کن بریزید. بعد از ۳۰ ثانیه مخلوط‌کن را خاموش کنید و دیواره‌های پارچ را پاک کنید. مجدداً مخلوط کنید تا زمانی که مخلوط کرم مانند یکدستی حاصل شود. شکر را اضافه کنید و یک پالس دیگر بزنید تا مخلوط شود. سپس مایع را داخل کاسه بزرگی بریزید.

مرحله سوم:

مخلوط آرد را کم کم روی مایع بریزید و هم بزنید تا خوب با هم میکس شوند. سپس مایه کیک برزیلی را داخل قالبی که از قبل آماده کردید بریزید.

مرحله چهارم:

حدود ۴۰ دقیقه قالب را در فر قرار دهید تا کیک پخته شود. برای اطمینان از پخته بودن کیک یک خلال دندان در آن فرو کنید. اگر تمیز بیرون آمد کیک بریزیلی شما آماده است. بگذارید ۱ ساعت ۱ کیک در دمای اتاق خنک شود.

مرحله پنجم:

برای تهیه روکش شکلاتی کیک، ابتدا شکلات را خرد کنید و در قابلمه کوچک یا شیرجوش بریزید. سپس شیر، عسل و کره را نیز به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا مایع به جوش بیاید. در این مدت مرتب آن را هم بزنید. وقتی جوش آمد، شعله را کم کنید و بگذارید مایع یکدست و غلیظ شود. حجم مخلوط باید کمی بیشتر از ۱ پیمانه شود (حدود ۱۰ دقیقه).

حال سس شکلات را داخل کاسه استیلی بریزید. در ظرف بزرگتری آب یخ بریزید. کاسه شکلات را حدود ۵ دقیقه داخل آب یخ بگذارید و کمی هم بزنید تا سس خنک شود.

سس شکلات را روی کیک بریزید و سطح آن را با پالت یا پشت قاشق صاف کنید. کیک هویج برزیلی را برش بزنید و سرو نمایید.

کیک هویج با روکش شکلات