موز شکلاتی

موز شکلاتی یک دسر خنک تابستانی و خوشمزه است که شاید بهتر باشد به آن موز یخی شکلاتی بگوییم. موزها اول باید در فریزر قرار بگیرند تا خنک و سفت شوند. سپس آنها را با شکلات ذوب شده می‌پوشانیم و روی آنها را به هر شکلی که دوست داشته باشیم تزیین می‌کنیم. برای تزیین می‌توان از انواع مغزها مثل بادام، پسته و گردو، پودر نارگیل، ترافل رنگی یا حتی شکلات سفید استفاده کرد. نکته دیگر این است که با فرو کردن چوب بستنی در موزها هم تهیه و هم خوردن موز شکلاتی راحت‌تر می‌شود. موز شکلاتی برای سرو در مهمانی‌های مختلف به ویژه تولد بچه‌ها عالی است.

موز یخی شکلاتی

طرز تهیه: ابتدا موزها را پوست بکنید و هر کدام را از وسط نصف کنید تا ۱۰ نصف موز داشته باشید. از سمت برش خورده هر قطعه موز یکی از چوب بستنی‌ها را داخل آن فرو کنید. روی یک سینی کاغذ روغنی بکشید و موزهای سیخ شده را روی آن بچینید. حدود یک ساعت سینی را در فریزر قرار دهید تا موزها یخ بزنند.

شکلات تخته‌ای را تا جای ممکن خرد کنید و داخل ظرف مناسب بریزید. ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید و بعد شکلات را هم بزنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا شکلات کاملاً ذوب و یکدست شود. همچنین می‌توانید شکلات را روی ظرف آب در حال جوش ذوب کنید (روش بن ماری).

برای تزیین می‌توانید از ترافل رنگی، مغز پسته یا بادام، پودر نارگیل یا چیزهای مشابه استفاده کنید. تزیینات را در کاسه‌های جداگانه بریزید تا برای مصرف آماده باشند. چون شکلات زود بسته می‌شود و باید سریع عمل کنید.

موزهای یخ زده را از فریزر خارج کنید. یکی از موزها را با چوبش بردارید و روی کاسه شکلات بگیرید. حال با یک ملاقه روی موز شکلات بریزید و همزمان موز را بچرخانید تا کاملاً از شکلات پوشانده شود. شکلات بعد از تماس با موز یخ زده به سرعت سفت می‌شود. پس این مرحله را باید حتماً سریع انجام دهید. وقتی شکلات اضافه داخل کاسه چکه کرد بلافاصله موز را روی کاسه یکی از مواد تزیینی بگیرید و روی آن مغز یا ترافل بپاشید طوری که مواد اضافی داخل کاسه بریزد. موز شکلاتی تزیین شده را دوباره به سینی با کاغذ روغنی برگردانید.

پوشاندن موز با شکلات

مرحله قبلی را برای تک تک موزهای یخ زده تکرار کنید. موز شکلاتی آماده سرو است.

تزیین موز شکلاتی

نکته: اگر بلافاصله نمی‌خواهید سرو کنید موزها را داخل ظرفی در بسته در فریزر نگهداری کنید. زمان سرو هم از۱۰-۱۵ دقیقه قبل موزها را در دمای اتاق بگذارید.