برای شام به دنبال غذایی آسان، سبک و در عین حال پر از پروتئین میگردید؟ پیشنهاد ما به شما سینه مرغ کبابی فلفلی است. تنها در عرض چند دقیقه، میتوانید این غذا را حاضر کنید و هزینه غذاهای آماده و پیک ارسال کننده آن غذا را ذخیره کنید. گذشته از آن، لیمو، سیر و سایر ادویه های استفاده شده، طعمی به این سینه مرغ کبابی خانگی میبخشند که هرکس تنها با یکبار امتحان کردن این غذا، دستور پختش را از شما میگیرد. سینه مرغ کبابی را میتوان به دو روش تهیه کرد. در روش اول از دستگاه گریل(زغالی یا گازی) استفاده میشود. در روش دوم شما میتوانید سینه مرغ کبابی فلفلی را با استفاده از فر نیز تهیه کنید. این غذا میتواند هم ردیف کباب کوبیده و جوجه کباب پای ثابت پیکنیک ها و تعطیلات خارج از خانه نیز باشد.

طرز تهیه مرغ کبابی

روش اول: طرز تهیه مرغ کبابی لیمویی

 

مرحله اول

ابتدا ادویه لیمو و فلفل خود را تهیه کنید. به این ترتیب که مواد لازم برای تهیه این ادویه شامل 3 قاشق غذاخوری نمک، 2 قاشق غذاخوری شکر، 2 قاشق غذاخوری فلفل، پوست رنده شده یک لیمو نصف قاشق چایخوری پیاز خرد شده و  1/4 قاشق چایخوری سیر خرد شده را با هم مخلوط کنید. ادویه حاصل را در ظرفی دربسته نگه دارید.  

مرحله دوم

پوست یکی از دو لیمو را رنده کنید. سپس آب هر دو لیمو را بگیرید. پوست لیمو و آبلیمو را در ظرفی بریزید. روغن زیتون، ادویه و سیر خرد شده را نیز به لیموها اضافه کنید. سپس مواد را داخل غذاساز خوب مخلوط کنید. بدین ترتیب ماریناد شما آماده است.  

تهیه ماریناد

 

مرحله سوم

مرغ ها را در بسته ای پلاستیک زیپ داری بریزید. همه مارینادی که درست کردید را روی مرغ ها بریزید. برای داشتن سینه مرغ کبابی فلفلی خوش طعم،لازم است که ماریناد همه سطح مرغ را بپوشاند. بنابراین درب پلاستیک را ببندید و پلاستیک را خوب تکان دهید. این کار باعث میشود که ماریناد همه مرغ را بپوشاند. یا میتوانید مرغ را قابلمه ای بریزید. سپس ماریناد را به آن اضافه کنید. با یک قاشق یا کفگیر کوچک مرغ را در ماریناد بغلتانید. سپس درب ظرف را ببندید. حداقل 30 دقیقه و حداکثر 12 ساعت در یخچال بگذارید.  

ریختن مرغ و ماریناد در بسته پلاستیکی

 

مرحله چهارم

دستگاه گریل را روی حرارت متوسط قرار دهید.( برای کباب کردن روی ذغال، ذغال ها را در یک سمت کپه کنید. برای گریل گازی بسته به نوع دستگاه یک یا دو شعله را خاموش کنید). سینه مرغ ها را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. هر طرف سینه مرغ ها را حدود 6 الی 8 دقیقه گریل کنید. هرچه ضخامت گوشت بیشتر باشد، نیازمند زمان گریل بیشتریست.  

گریل کردن سینه مرغ ها

 

مرحله پنجم

سینه مرغ کبابی فلفلی شما آماده است. میتوانید آن را با مقداری جعفری خرد شده، لیمو و فلفل سرو کنید. از این مرغ ها میتوان در تهیه سالادهای مختلفی از جمله سالاد سزار نیز استفاده کرد.

مرغ گریل شده

روش دوم: طرز تهیه مرغ کبابی فلفلی 

  مواد اولیه لازم برای این روش: سینه مرغ  4 عدد سس مایونز  1/2 لیوان ماست  1/2 لیوان سیر  8 حبه فلفل قرمز  1 قاشق چایخوری فلفل سیاه  1 قاشق چایخوری پودر سیر  1 قاشق چایخوری  

مرحله اول

سیرها را رنده کنید و داخل کاسه ای بریزید و سس مایونز ، ماست ، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود.

کباب مرغ

مرحله دوم

 سینه های مرغ را با آب سرد بشویید و خشک کنید. سینه های مرغ را کاملا به سس آغشته کنید، سپس داخل ظرف دربسته بگذارید و به مدت 12 تا 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سینه های مرغ ترد و مزه دار شوند.

کباب مرغ

مرحله سوم

 برای تهیه سس فلفلی باید فلفل قرمز ، فلفل سیاه ، پودر سیر ، چند قاشق روغن و کمی نمک را باهم مخلوط کنید. سینه های مرغ را داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 - 30 دقیقه دهید تا کباب شوند ( هر 5 دقیقه سینه ها را پشت و رو کنید و به سس فلفل آغشته نمایید ).

کباب مرغ

پس از آماده شدن سینه های مرغ را فر خارج کنید و برش بزنید و همراه با پوره سیب زمینی ، نان ، سالاد و ... سرو کنید.

سینه مرغ کبابی با فر

نکات کلیدی تهیه مرغ کبابی

- در روش اول، اگر دستگاه گریل ندارید، میتوانید از فر استفاده کنید. به این ترتیب که فر را از قبل با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس کف ظرفی شیشه ای را چرب کنید. مرغ ها را داخل ظرف قرار دهید. به مدت 15 دقیقه در فر با دمای 175 درجه سانتیگراد بپزید. سپس مرغ ها را برگردانید. مجددا به مدت 15 دقیقه در فر با همان حرارت بپزید تا روی مرغ ها طلایی شود. - مواد اولیه بالای صفحه و جدول ارزش غذایی برای مرحله اول تهیه سینه مرغ کبابی نوشته شده اند.