کیک یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها، دسرها و صبحانه هاست که در طعم های مختلف و به روش های گوناگون درست میشه. کیک انقدر متنوع و پر طرفداره که شهرت جهانی داره و کمتر کسیه که از طعم و مزه ی این شیرینی خوشمزه لذت نبره. یکی از پر طرفدارترین کیک ها، کیک شکلاتی  که به روش های مختلفی درست میشه. به عنوان مثال خیلی ها کیک شکلاتی رو با پودر کاکائو و بعضی دیگه با شکلات آب شده درست می کنن. بسیاری از کیک های شکلاتی به صورت ساده درست میشه، اما شما می تونید به روشی جدید و خاص کیک شکلاتی خیس هم درست کنید. یکی دیگه از روش های درست کردن کیک شکلاتی ترکیب اون با مغزهای مختلف از جمله گردو و کشمشه. وجود این مواد در کیک شکلاتی هم طعم بهتری به کیک میده و هم ظاهر اون رو خاص و مجلسی می کنه. علاوه بر این، خواص زیادی هم داره و می تونه برای سلامتی شما خیلی مفید باشه. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو رو بهتون آموزش بدیم.

این کیک یه کیک شکلاتی ساده اس که درست کردنش خیلی آسونه. شما می تونید کیک شکلاتی با گردو رو به شکل ساده و یا با تزیین شکلات و گردو سرو کنید. با استفاده از قالب های متنوع میشه این کیک رو با ظاهری بسیار زیبا پخت و به شکل دلخواه تزیین کرد. با وجود این که درست کردن کیک شکلاتی با گردو خیلی راحته و زمان زیادی نمی بره، اما موقع درست کردن اون باید به یه سری نکته ها توجه کنید که ما این نکات کلیدی رو در انتهای مطلب بهتون خواهیم گفت. این کیک خوشمزه و پر خاصیت رو به ساده ترین روش درست کنید، اون رو به دلخواه تزیین کرده و به عنوان میان وعده، دسر و یا صبحانه سرو و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو

 

۱- ابتدا قالب را با کمی روغن مایع چرب کنید و کنار بگذارید.

۲- برای درست کردن مایه ی کیک شکلاتی با گردو، ابتدا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ای بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. همه ی مواد را با همزن برقی خوب هم بزنید تا زمانی که تخم مرغ ها پف کنند و مواد کشدار شوند.

۳- بعد از این که تخم مرغ ها خوب با هم ترکیب شدند، شیر را به آن ها اضافه کنید. سپس روغن مایع را نیز داخل مواد ریخته و همه ی مواد را مجددا با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

۴- در این مرحله آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و دو بار الک کنید. سپس این مخلوط آرد را کم کم به مواد کیک شکلاتی اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید.

۵- حالا می توانید گردو و شکلات چیپسی را به مایه ی کیک اضافه کرده و با سایر مواد مخلوط کنید.

۶- مایه ی کیک آماده شده را داخل قالب که آن را از قبل چرب کرده اید ریخته و روی کیک کمی گردوی خرد شده بریزید.

۷- قالب را در فر که از قبل آن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت ۴۵دقیقه قرار دهید تا بپزد و آماده شود.

۸- بعد از آن که کیک شکلاتی با گردو پخته شد، آن را از فر بیرون بیاورید و روی خنک کننده ی کیک قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را با گردو و شکلات تزیین کرده و سرو کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو

- پیش از اضافه کردن گردوهای خرد شده به مایه ی کیک، ابتدا آن ها را در آرد ساده بغلتانید تا در بین مایه ی کیک بماند و در کف قالب ته نشین نشود.

- برای تزیین کیک شکلاتی با گردو می توانید کمی شکلات تخته ای را به روش بنماری آب کنید و پس از آن که کیک پخت و خنک شد، روی کیک بریزید. روی شکلات آب شده را نیز می توانید با گردوی خرد شده تزیین کنید. با استفاده از خامه قنادی زده شده به همراه انواع ماسوره و قیف نیز می توان کیک را به شکل بسیار زیبا تزیین و طعم آن را متفاوت کرد.

  تزیین کیک شکلاتی  

- برای آن که از پخت کیک شکلاتی با گردو مطمئن شوید، بعد از ۴۵ دقیقه یک عدد خلال دندان داخل کیک فرو کنید. اگر مواد کیک به خلال دندان چسبید، چند دقیقه ی دیگر کیک را در فر قرار دهید. اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبیده باشد، کیک آماده است و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید.

- شما می توانید کیک شکلاتی با گردو را به شکل دو رنگ نیز درست کنید؛ به این صورت که ابتدا نصف مقدار مایه ی کیک را بدون افزودن پودر کاکائو به صورت ساده اما با تکه های گردو در یک طرف قالب بریزید. سپس پودر کاکائو را به باقی مانده ی مایه ی کیک افزوده و در سمت دیگر قالب بریزید. این کار را می توانید به صورت لایه ای نیز انجام دهید.

- شما می توانید کیک شکلاتی با گردو را با انواع قالب کیک در جنس ها و طرح های متنوع درست کنید. اگر قصد دارید این کیک را با ظاهر خاص و زیبا درست کنید، بهتر است قالب مورد نظر خود را از میان انواع قالب سیلیکونی انتخاب کنید. اگر قصد درست کردن این کیک را به عنوان کیک صبحانه دارید، می توانید از قالب کیکس مخصوص نان و کیک صبحانه استفاده کرده و کیک را به صورت ورقه ای برش دهید.

  کیک کیکس  

- اگر از قالب گالوانیزه، چدن و یا تفلون برای درست کردن کیک شکلاتی با گردو استفاده می‌ کنید، حتما کف آن را خوب با روغن چرب کرده و آرد پاشی کنید.

- در برخی از دستورها برای طرز تهیه ی کیک شکلاتی با گردو، زرده و سفیده ی تخم مرغ را به صورت جداگانه می زنند و بعد مواد را به آن ها اضافه کرده  و با هم ترکیب می کنند. اما زدن تخم مرغ کامل هم مانعی ندارد و کیک کیفیت خود را از دست نمی دهد.

- تصاویر از : desserts_drinks ، @neda.gorjizade ، @sweet.of.spring ، @at.heidary@