خرما خوراکی مقوی ایه که میشه با اون انواع مختلف دسر رو درست کرد. دسرهایی که با خرما درست میشن هم متنوع هستن و هم خواص زیادی برای بدن دارن و از جمله دسرهای مقوی محسوب میشن. از دسرهای خوشمزه ی سنتی با خرما مثل رنگینک تا دسرهای خاص مثل دسر رژيمی خرما و نخود همگی طعمی فوق العاده دارن و برای سلامتی مفید هستن. کرم خرما یکی از مقوی ترین و سالم ترین دسرها و میان وعده هاست که می تونه به تقویت بدن شما کمک کنه. درست کردن و خوردن کرم خرما به عنوان صبحانه هم انرژی مورد نیاز بدن شما را در کل روز فراهم می کنه.

در این مطلب ۳ روش ساده برای درست کردن کرم خرما رو بهتون آموزش می دیم؛ در روش اول، با اضافه کردن کرم ارده و دارچین به عنوان دو ماده ی اولیه ی اصلی به پوره ی خرما، می تونید خواص این دسر خوشمزه رو دو برابر کنید. روش دوم مخصوص کساییه که به دنبال طرز تهیه یه دسر مجلسی و خوشمزه با خرما هستن. در طرز تهیه ی این نوع کرم خرما از پودر ژلاتین استفاده میشه و باید اون رو داخل قالب مورد نظرتون بریزید و در یخچال قرار بدید تا خودش رو بگیره و آماده بشه. برای درست کردن کرم خرما قالبی بهتره از قالب های سیلیکونی استفاده کنید تا بتونید مواد داخل اون رو به راحتی از داخل قالب خارج کنید. روش سوم هم طرز تهیه کرم خرما با آرد برنج و شیره که دسری رقیق و خوشمزه اس. شما می تونید از این مدل کرم خرما به عنوان طعم دهنده روی کیک استفاده کنید. درست کردن این نوع کرم خرما به دلیل خواص زیادی که داره برای صبحانه و میان وعده ی خرما توصیه میشه.

 

طرز تهیه کرم خرما

 

روش اول: کرم خرما قاشقی

۱- خرماها را به همراه ۱ پیمانه آب جوش داخل قابلمه ای کوچک ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شوند.

۲- پوست و هسته ی خرماها را جدا کرده و آن ها را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید.

۳- ارده و دارچین را به خرماها اضافه کرده و همه ی مواد را با غذاساز مخلوط کنید.

۴- کرم خرما با ارده آماده است. آن را در ظرف مورد نظر خود بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و آماده شود.

 

روش دوم: کرم خرما قالبی

خرمای درشت ۲۰ عدد

شیر ۱ و ۱/۲ پیمانه

پودر ژلاتین ۲ قاشق

خامه ۱/۲ پیمانه

۱- خرماها را چند دقیقه داخل آب گرم خیس کنید. سپس پوست و هسته ی آن را جدا کنید.

۲- پودر ژلاتین را داخل کاسه ریخته و ۱/۲ پیمانه شیر سرد را به آن اضافه کنید. سپس پودر ژلاتین را به روش بنماری روی بخار آب، آب کنید تا کاملا در شیر حل شده و شفاف شود.

۳- خرماها را با پشت چنگال و یا گوشت کوب کاملا له کنید. سپس ۱ پیمانه شیر را گرم کرده و به خرماها اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

۴- در این مرحله خامه و مخلوط پودر ژلاتین را که اکنون خنک شده، به مخلوط خرما اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

۵- همه ی مواد را از صافی رد کنید تا کاملا صاف و یکدست شده و مواد درشت از آن جدا شود.

۶- قالب مورد نظر خود را کمی چرب کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

۷- مواد کرم خرما را داخل قالب بریزید، آن را صاف کرده و به مدت حدود ۶ تا ۷ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و آماده شود.

۸- کرم خرما را از یخچال بیرون بیاورید، آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

  طرز تهیه کرم خرما  

روش سوم: کرم خرما با آرد برنج

 شیر (یا آب) ۱ پیمانه

آرد برنج ۱ قاشق

خرما ۲ عدد

۱- آرد برنج را در شیر سرد حل کنید. سپس آن ها را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد و خامی آرد برنج گرفته شود.

۲- بعد از آن که مخلوط کمی غلیظ شد، خرماها را که از قبل پوست و هسته ی آن ها را جدا کرده اید، داخل کاسه له کرده و به مخلوط اضافه کنید.

۳- برای تزیین و طعم بهتر این کرم خرمای مقوی می توانید یک عدد بادام را روی آن رنده کنید.

۴- شما می توانید این کرم خرمای خوشمزه را به عنوان صبحانه ای مقوی برای کودکان درست کنید.

  دسر با خرما

نکات کلیدی طرز تهیه کرم خرما

-  در صورت تمایل می توانید ۲ قاشق پودر کاکائو نیز به خرمای له شده اضافه کنید و طعم و رنگ آن را به طعم دلخواه خود نزدیک کنید.

- برای له کردن خرماها می توانید از مخلوط کن و یا همزن برقی نیز استفاده کنید.

- اگر اندازه ی خرماهای شما کوچک است، به جای ۲۰ عدد از ۲۵ عدد خرما استفاده کنید.

- بهترین قالب برای درست کردن کرم خرما قالبی، قالب های سیلیکونی است. شما می توانید متنوع ترین مدل های قالب های سیلیکونی را در سایزها و اندازه های مختلف از فروشگاه های لوازم قنادی معتبر تهیه کنید.

- به دلخواه می توانید از طعم دهنده های دلخواه تان مانند عصاره ی وانیل و یا پودر هل نیز در طرز تهیه کرم خرما استفاده کنید.

- چیپس شکلات و انواع مغزهای مقوی مانند مغز بادام، پسته و همچنین پودر نارگیل از جمله موادی هستند که می توانید برای تزیین کرم خرما از آن ها استفاده کنید.

- طبع کرم خرما گرم است. سعی کنید بیش از حد این دسر را میل نکنید.

- از آن جا که شیرینی خرما از نوع شیرینی طبیعی است، افرادی که رژيم دارند هم می توانند این میان وعده ی خوشمزه و سالم را به برنامه ی غذایی خود اضافه کنند.

- کرم خرما را می توانید به تنهایی و یا به همراه دسرهای دیگر مانند کیک نیز استفاده کنید و به آن ها طعمی متفاوت بدهید.

- میزان شیرینی کرم خرما به ذائقه ی شما بستگی دارد. می توانید به دلخواه تعداد خرماها را کم و زیاد کرده و یا در طرز تهیه ی آن از شیرین کننده های طبیعی دیگر مانند عسل نیز استفاده کنید.

- ۱ قاشق غذاخوری از کرم ارده (حدود ۳۰ گرم) تقریبا ۷۰ کالری دارد.