دیپ پیاز

دیپ پیاز یک سس غلیظ عالی است که همراه با چیپس سیب زمینی یا ذرت یا نان خشک سرو می‌شود. در اینجا یک دستور عالی و نسبتاً آسان برای تهیه دیپ پیاز داریم. چیزی که این دیپ پیاز را عالی می‌کند مقدار پیاز داغ و تره زیاد در آن است. اندکی ماست و آبلیمو هم کمی ترشی به طعم دیپ اضافه می‌کند. گاهی برای تهیه دیپ پیاز از پنیر خامه‌ای استفاده می‌شود. ولی در اینجا از ترکیب سس مایونز، ماست و خامه ترش استفاده شده است تا بهترین طعم و بافت کرم مانند ممکن ایجاد شود. نکته دیگری که در تهیه این دیپ اهمیت دارد این است که در مرحله اول پیاز خیلی خوب خرد شود. ریز بودن قطعات پیاز باعث می‌شود بهتر و یکنواخت تر سرخ شود.

طرز تهیه: کار را با ۴ عدد پیاز بزرگ شروع کنید. اگر هم پیاز زرد و هم سفید در منزل دارید از دو عدد پیاز سفید ودو عدد زرد استفاده کنید. بعد از شستن و پوست کندن، پیازها را با یک چاقوی تیز خیلی خیلی ریز خرد کنید.

خرد کردن پیاز

کره را داخل تابه‌ بزرگی بریزید و روی شعله گاز آب کنید. سپس پیاز را مقدار مناسبی نمک داخل تابه بریزید. ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت پیاز را روی حرارت ملایم تفت بدهید. مرتب هم بزنید و مراقب باشید پیاز نسوزد. ولی در نهایت باید خوب قهوه‌ای رنگ شده باشد.

سس مایونز، خامه ترش و ماست را در ظرفی با هم مخلوط کنید. همه آن چهار پیاز بزرگ بعد از سرخ شدن حدود ۱ پیمانه پیاز داغ می‌شود. حال پیاز داغ را به مخلوط مایونز اضافه کنید. اگر طعم سیر را دوست دارید نصف حبه سیر هم رنده کنید و به مخلوط اضافه کنید.

پیاز داغ و مخلوط مایونز و سیر

حال تره خرد شده را به دیپ اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

افزودن تره به دیپ پیاز

آب لیموترش را بگیرید و همراه با مقدار کافی نمک و فلفل اضافه کنید. همه را به خوبی با هم مخلوط کنید و بچشید و مقدار نمک و فلفل را به دلخواه تنظیم کنید. دیپ پیاز شما کامل شده است و می‌توانید آن را همراه با چیپس دلخواه خود سرو کنید.

چیپس با دیپ پیاز