انبه یکی از میوه های استوایی و خوشمزه است که با شروع فصل گرما به بازار میاد و نوشیدنی و خوردنی های هیجان انگیزی می شه باهاش درست کرد که برای دوستداران انبه مثل من می تونه حسابی دلچسب باشه. از جمله خوشمزه هایی که با انبه می شه درست کرد می تونم به شربت انبه، کیک انبه، پاناکوتای انبه، بستنی انبه، اسموتی انبه و ... اشاره کنم که هر کدوم در جای خودش واقعا خوشمزه و دوست داشتنیه.

  اسموتی  

متخصصین تغذیه تاکید زیادی بر مصرف انبه دارن چرا که  انبه سرشار از آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. همچنین پلاکت خون رو افزایش می ده و از این نظر برای پیشگیری و یا بهبود انواع سرطان می تونه بسیار کمک کننده باشه.

انبه

همونطور که می دونیم با انبه انواع دسر و نوشیدنی می شه تهیه کرد ولی یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها با طعم انبه، اسموتی انبه ( mango smoothie) است طعم و مزه خوب و خاصی داره و تقریبا هر کسی با یک بار امتحان کردن عاشق این نوشیدنی می شه. در ادامه این متن روش تهیه اسموتی انبه خونگی رو آموزش می دم که به راحتی تهیه میشه و گزینه خوبی برای پذیرایی در میهمانی است. امیدوارم این نوشیدنی تابستانه رو درست کنید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید.

اسموتی تابستانه

طرز تهیه اسموتی انبه

مرحله اول:

اول انبه رو بشویید و از وسط برش بزنید و هسته میوه رو خارج کنید.

مرحله دوم:

دور تا دور انبه رو با چاقوی نوک تیز از پوست جدا کنید و مانند تصویر شیار های عمودی و افقی عمیق ایجاد کنید تا تکه های مکعبی از انبه داشته باشید و به راحتی میوه را از پوست جدا کنید.

برش زدن انبه

مرحله سوم:

انبه های مکعبی را در ظرف دردار بریزید و در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

یخ انبه

مرحله چهارم:

تمام مواد اسموتی انبه را را در میکسر بریزید و مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود. (اگر زمان کافی ندارید تا میوه یخ بزند می توان از تکه های یخ استفاده کرد)

مواد اسموتی انبه

نکات کلیدی تهیه اسموتی انبه

-مانند هر اسموتی دیگری می توان این نوشیدنی را هم با انواع میوه مانند موز، توت فرنگی، طالبی و... ترکیب کرد تا اسموتی ترکیبی داشته باشید.

-در این نوشیدنی در صورتی که میوه چندان شیرین نباشد از مقداری عسل یا شکر استفاده کرد.

-استفاده از پودر دارچین در این اسموتی می تواند طعم آن را بهتر و خاص تر بکند.

-اگر مایل باشید می توانید شیر را جایگزین ماست یا خامه بکنید.