بعضی وقت‌ها هوس می‌کنیم سفره‌ای رنگی بچینیم و حسابی به خودمان برسیم. هیچ اشکالی هم ندارد. در ضمن همچین سفره‌ای بسیار هم اشتهابرانگیز است و مخصوصاً برای تشویق بچه‌ها به غذا خوردن عالی است. هیچ چیز به اندازه دسرهای تابستانی خنک و خوشمزه سفره شما را زیبا نمی‌کند. موس شکلات و تمشک یخ زده یکی از این دسرهای تابستانی فوق‌العاده است. موس شکلات از داغ کردن زرده تخم مرغ و شکر و افزودن شکلات و سفیده تخم مرغ به آن تهیه می‌شود. برای افزودن تمشک هم باید مقداری تمشک تازه را داخل مخلوط کن پوره کنید و به موس اضافه کنید. بعد هم آن را داخل قالب سیلیکونی میریزید و چند ساعتی به فریزر منتقل می‌کنید. به همین سادگی موس شکلات و تمشک شما آماده می‌شود. البته شاید بهتر باشد آن را از روز قبل تهیه کنید و از شب تا صبح داخل فریزر بگذارید.

طرز تهیه موس شکلات و تمشک یخ زده

زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کنید. زرده‌ها را داخل یک کاسه پیرکس بریزید. شکر را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود. قابلمه کوچکی را پر از آب کنید و بگذارید به جوش بیاید. سپس مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید و ۳-۵ دقیقه در همین حالت آن را هم بزنید تا مخلوط کاملاً داغ شود.

یک کاسه بزرگ را از یخ پر کنید. کاسه پیرکس را از روی قابلمه آب جوش بردارید و داخل ظرف یخ بگذارید. حدود ۵ دقیقه مخلوط را هم بزنید تا خنک شود.

کره را از قبل بیرون از یخچال بگذارید تا نرم شود. شکلات تلخ را خرد کنید و داخل ظرفی مناسب مایکروفر قرار دهید. ۳۰ ثانیه آن را در مایکروفر قرار دهید. سپس بیرون بیاورید و هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا شکلات کاملاً ذوب شود. سپس کره را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت کرم مانند پیدا کند. کرم شکلاتی را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و با آن میکس کنید. سپس پوره تمشک را نیز اضافه و مخلوط کنید.

حال، با همزن سفیده‌های تخم مرغ را همراه با نمک آنقدر بزنید تا سفیده فرم بگیرد. سپس شکر را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. سفیده فرم گرفته را در دو مرحله به کرم شکلاتی اضافه کنید و هر بار خوب مواد را زیر و رو کنید.

موس شکلاتی را قاشق قاشق داخل قالب ساوارین یا هر قالب سیلیکونی دلخواه بریزید. وقتی همه حفره‌ها پر شد قالب را به آرامی روی میز بکوبید تا اگر حبابی روی موس تشکیل شده از بین برود. موس شکلات و تمشک را حداقل ۶ ساعت در فریزر قرار دهید و سپس همراه با تمشک تازه سرو کنید.

نکته: موس و شکلات و تمشک را می‌توانید به صورت غیر یخ زده هم سرو کنید.

موس شکلات و تمشک