کتلت تن ماهی نوعی کتلت و غذا  بسیار ترد و خوشمزه است و روش خیلی خیلی خوبی برای تأمین نیازهای غذایی بچه‌هاست. کتلت هم سرشار از منابع پروتئین (ماهی، تخم مرغ) و کلسیم (پنیر) است و هم می‌توان در آن از سبزیجاتی مثل نخود فرنگی یا حتی هویج استفاده کرد. کتلت تن ماهی خیلی ساده و فوری تهیه می‌شود و حتی بعد از یکی دو روز ماندن در یخچال باز هم ترد و خوشمزه می‌ماند. با برش زدن کتلت تن ماهی با کاتر کوکی می‌توانید آن را برای بچه‌ها جذاب‌تر کنید و بخش‌های اضافی کتلت‌ها را هم می‌توانید خودتان میل کنید. این کتلت‌های خوشمزه و زیبا همراه با مقداری سس تارتار فوق‌العاده می شوند و می‌توانید آنها را به عنوان ناهار یا شام سرو کنید.

کتلت تن ماهی مناسب کودک

طرز تهیه کتلت تن ماهی

۱- مواد را از قبل آماده کنید. پیاز، سیب زمینی و پنیر را رنده کنید و داخل کاسه بزرگی بریزید. تن ماهی، تخم مرغ، نخود فرنگی (در صورت تمایل)، سس خردل، آرد و نمک را نیز اضافه کنید و با چنگالی مواد را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

۲- تابه‌ای را روی شعله قرار دهید و داخل آن روغن بریزید (ارتفاع روغن در تابه حدود نیم سانت باشد). بگذارید روغن روی شعله متوسط داغ شود. سپس با دست مقداری از مایه را بردارید و بین دستانتان به شکل دایره‌ای پهن کنید و به آرامی داخل روغن داغ بگذارید. سایز کتلت را مناسب با سایز کاتری که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

هر طرف کتلت را ۳-۴ دقیقه سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی رنگ شود. برای داشتن کتلت‌های تردتر انها را نازک‌تر درست کنید. این کار را برای همه مایه تن ماهی تکرار کنید.

گرفتن روغن اضافی کتلت

کتلت‌های سرخ‌شده را روی چند لایه دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. حال با کاتر مورد نظر کتلت تن ماهی را برش بزنید و آن را همراه با مقداری سس تارتار سرو کنید.

برش زدن کتلت