درسته که بسیاری از متخصصین تغذیه می گن موقعی که هوا خیلی گرمه بهتره نوشیدنی و خوردنی سرد مصرف نشه چون باعث افزایش عطش می شه ولی خب چه می شه کرد تابستونه و نوشیدنی های رنگارنگ و خنکش. خوردن هر از گاهی انواع شربت میوه  و یخ در بهشت  در فصل تابستان حسابی می چسبه که واقعا خوشمزه هستن. یخ در بهشت ها از جمله نوشیدنی های هوس انگیز و دلچسبی هستند که می تونیم  با انواع میوه درست کنیم و به عنوان یک میان وعده تابستانه و خوشمزه سرو کنیم که یکی از خوشمزه ترین یخ در بهشت ها یخ دربهشت هندوانه است که طعم فوق العاده ای داره و به راحتی می تونیم توی خونه و حتی برای سرو در میهمانی ها تهیه کنیم و ازش لذت ببریم.

 

 

مصرف به اندازه یخ دربهشت می تونه از گرما زدگی جلوگیری کنه . پیشنهاد من اینه که سعی کنید به هیچ وجه از یخ در بهشت هایی که در مغازه ها به فروش می رسه استفاده نکید چون اصلا قابل اطمینان نیستن و حتی در بیشتر موارد به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی و استفاده از رنگ و مواد شیمیایی  باعث ایجاد بیماری های گوارشی شایع در فصل گرما می شن.

با توجه به اینکه تهیه یخ در بهشت در منزل بسیار راحته و در کمترین زمان می شه تهیه اش کرد امروز روش تهیه یخ در بهشت هندوانه تابستانه رو با هم یاد می گیریم و از درست کردنش لذت می بریم. حتی می تونیم درست کردن یخ در بهشت رو به عنوان یک تفریح به عهده بچه ها بگذاریم تا این لذت براشون دو چندان بشه.

 

یخ دربهشت هندوانه ای

 

طرز تهیه یخ در بهشت هندوانه

مرحله اول:

هندوانه را از پوست جدا کنید و برش بزنید(برای تهیه یخ دربهشت هندوانه جدا کردن تخم هندوانه سلیقه ای است پس اگر مشکلی ندارید تخمه های هندوانه را خارج نکنید)

مرحله دوم:

قطعه های هدوانه را در یک سینی که کف آن را با فویل یا کاغذ روغنی پوشانده اید بچینید و روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهید.

 

هندوانه

 

مرحله سوم:

قطعه های هندوانه را همراه آب لیمو و عسل در میکسر بریزید و به مدت پنج دقیقه مخلوط نمایید تا مایه یخ در بهشت یکدست شود.(اگر قطعه های هندوانه به راحتی میکس نشد مقدار کمی آب گرم در میکسر بریزید تا عمل مخلوط شدن به راحتی انجام شود.)

 

یخ در بهشت تابستانه

 

مرحله چهارم:

مخلوط بدست آمده را در ظرف مناسب و در دار بریزید و به مدت چهار یا پنج ساعت در فریزر قرار دهید.

یخ دربهشت هندوانه ای را پس از آماده شدن با اسکوپ ساز بستنی در ظرف مورد نظر قرار دهید و سرو کنید.

 

 

نکات کلیدی تهیه یخ در بهشت هندوانه 

-یخ در بهشت هندوانه را هم مانند اسموتی هندوانه  می توان با میوه های متنوع ترکیب کرد تا یخ در بهشت ترکیبی داشته باشید.

-در صورتی که هندوانه شیرین بود می توان عسل را حذف کرد.

-در این دسر خوشمزه می توان از مقداری  پودر دارچین یا زنجبیل استفاده کرد.

-در مصرف این یخ دربهشت زیاده روی نکنید چرا که عملکرد سیستم گوارش رو مختل می کنه.