کیک ماکارونی و پنیر ایده جالبی است که می‌توان آن را شکل دیگری از مک اند چیز دانست. این بار ماکارونی و پنیر با مقداری کالباس بیکن و پیاز سرخ شده مخلوط می‌شوند و در قالب فلزی به شکل کیک پخته می‌شوند. چیزی که بیشتر از همه طعم کیک ماکارونی و پنیر را تعیین می‌کند نوع پنیر است. در اینجا از ۱ پیمانه پنیر چدار، ۱ پیمانه پنیر پارمزان و ۱ پیمانه پنیر گودا استفاده شده، البته شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از ترکیب پنیر دلخواهتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای بیکن از گوشت چرخکرده هم استفاده کنید. کیک ماکارونی و پنیر به شدت سیرکننده و پر کالری است ولی می‌توانید هر چند وقت یک بار آن را برای تنوع تهیه کنید یا در یک مناسبت خاص تقدیم عزیزانتان کنید.

پنیر پارمزان، چدار و گودا

طرز تهیه کیک ماکارونی و پنیر

ابتدا ماکارونی را بپزید. قابلمه‌ای پر از آب را با قدری نمک و روغن بجوشانید و ماکارونی فرمی را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی بپزید.

پنیر را داخل کاسه بزرگی رنده کنید. تابه‌ای را روی گاز بگذارید تا داغ شود. همین طور که تابه داغ می‌شود کمی کره داخل آن بریزید. وقتی کره ذوب شد کالباس‌ بیکن و پیاز خرد شده را داخل تابه بچینید (کالباس را هم خرد کنید). بیکن و پیاز را حدود ۱۵ دقیقه تفت بدهید تا پیاز نرم و طلایی رنگ شود. در این مرحله فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

کالباس بیکن و پیاز

حال باید سس پنیر را تهیه کنید. قالب کره را داخل شیرجوشی قرار دهید و بگذارید روی حرارت ملایم ذوب شود. آرد را به تدریج روی کره ذوب شده الک کنید. سپس خامه را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید. به تدریج پنیر رنده شده را اضافه کنید و همزمان با دست دیگرتان هم بزنید. وقتی همه پنیر اضافه شد سس آماده است. سس پنیر را روی ماکارونی پخته و آبکش شده بریزید، فقط ۱/۲ پیمانه از سس را نگه دارید و بگذارید داخل شیرجوش باقی بماند (بعداً به عنوان روکش کیک استفاده می‌شود).

سس پنیر روی ماکارونی

حال پیاز و بیکن سرخ شده را به ماکارونی اضافه کنید. قدری هم نمک و فلفل بپاشید و هم بزنید. قبل از اضافه کردن تخم مرغ ۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی و پنیر خنک شود. اگر تخم مرغ را به پنیر داغ اضافه کنید بلافاصله داخل آن سفت می‌شود و بعداً کیک خودش را نمی‌گیرد. تخم مرغ‌ها را در کاسه دیگری بشکنید و خوب هم بزنید. وقتی مخلوط ماکارونی و پنیر خنک شد، تخم مرغ‌های همزده را به آن اضافه کنید.

مک اند چیز با بیکن

خوب کف قالب مورد نظر را با کره چرب کنید و بعد هم آرد بپاشید. مخلوط ماکارونی و پنیر را داخل قالب بریزید و به آرامی آن را فشار بدهید تا کمی فشرده شود. حال آن را ۳۵-۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کاملاً پخته و طلایی رنگ شود. می‌توانید یکی دو دقیقه آخر شعله روی فر را روشن کنید تا روی کیک ماکارونی و پنیر هم طلایی شود.

کیک مک اند چیز

۱۵ دقیقه صبر کنید قالب خنک شود سپس کیک را در ظرف مورد نظر برگردانید. برای سرو، ۱/۲ پیمانه سس پنیر باقیمانده را مجدداً گرم کنید و روی کیک بریزید.

ماکارونی پنیر قالبی

نکته: مرحله چرب کردن قالب خیلی اهمیت دارد در غیر این صورت ماکارونی از قالب جدا نخواهد شد.