ساندویچ استیک با سس سیر

ساندویچ استیک از آن غذاهای آسانی است که اکثر افراد آن را می‌پسندند. سس مایونز سیر هم خیلی خیلی راحت تهیه می‌شود و طعمی عالی به ساندویچ استیک می‌دهد. فقط کافی است سیر با مایونز مخلوط شود و در یخچال قرار بگیرد تا خنک بماند. محتویات ساندویچ استیک هم از سرخ کردن قطعات استیک با پیاز و فلفل دلمه‌ای تهیه می‌شود. بالاخره روی ساندویچ پنیر موزورلا ریخته می‌شود و داخل فر می‌رود تا پنیر آب شود. در صورت دسترسی نداشتن به فر می‌توانید از پنیر صرف نظر کنید و ساندویچ را با سس استیک دلخواه خود سرو کنید.

طرز تهیه: برای تهیه سس سیر، ابتدا سیر را به صورت خیلی ریز خرد کنید و در کاسه کوچکی با سس مایونز مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. حال فر را با دمای ۲۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

استیک را به شکل نوارهای باریک برش بزنید. پیاز را حلقه حلقه کنید و فلفل دلمه‌ای را هم به صورت خلال‌های باریک ببرید و کنار بگذارید.

مقداری روغن سرخکردنی داخل تابه‌ای ریخته و آن را روی شعله متوسط گرم کنید. استیک خرد شده را داخل روغن داغ بریزید و تفت بدهید تا به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید. سپس پیاز و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید. به مقدار کافی نمک و فلفل بپاشید و مواد را تفت بدهید تا زمانی که پیاز نرم و طلایی رنگ شود. سپس تابه را از روی شعله بردارید.

پنیر موزورلا روی ساندویچ استیک

نان‌های ساندویچی را با چاقو باز کنید و وسط هر کدام حسابی سس سیر بمالید. مخلوط گوشت را بین نان‌ها تقسیم کنید. روی گوشت هم پنیر موزورلا را بریزید. ساندویچ‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و جعفری خشک را روی آنها بپاشید. سینی را در فر بگذارید تا پنیر آب شود. سپس ساندویچ استیک را سرو کنید. نوش جان!

ساندویچ استیک

نکته: برای جلوگیری از ترد شدن بیش از حد نان در فر، می‌توانید ساندویچ‌ها را در سینی عمیق قرار دهید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.