سالمون برگر

سالمون برگر بدون شک غذای ساده خوشمزه، سالم و مفید است که حتماً باید امتحانش کنید. شاید بهتر باشد بگوییم مینی برگر سالمون، چون سایز کوچکی دارند و کمی شبیه به کوکو هم هستند. این برگرهای کوچک خوشمزه را می‌توانید داخل ماهیتابه سرخ کنید یا برای پخت سالم‌تر می‌توانید آنها را گریل کنید. مواد لازم برای تهیه سالمون برگر ساده و معمولاً در دسترس هستند. این مواد مخلوط می‌شوند و ۱۰ دقیقه‌ای می‌مانند تا ماهی خوب طعم بگیرد و بعد سرخ می‌شوند. با این که سالمون برگر به خودی خود طعم خوبی دارد می‌توانید سس دلخواه خود را هم برای طعم بیشتر به آن اضافه کنید. به عنوان پیشنهاد اینجا دستور سالسای آووکادو را هم آموزش داده‌ایم. پس دست به کار شوید و این برگر خوشمزه را برای یک شام سالم و مقوی تهیه کنید.

برگر ماهی سالمون

طرز تهیه: اگر فیله ماهی شما با پوست است، اول از همه پوست آن را جدا کنید. سپس ماهی را به صورت مکعب‌های کوچک نیم سانتی خرد کنید. ماهی خرد شده را داخل یک کاسه نسبتاً بزرگ بریزید.

پودر نان، گشنیز خرد شده، تخم مرغ، سس مایونز، خردل، فلفل و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با ماهی مخلوط شوند. بگذارید مواد حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در همین حالت در یخچال بمانند تا بوی ماهی گرفته شود.

مخلوط سالمون برگر

کف یک تابه یا گریل را با کمی روغن زیتون چرب کنید و آن را با شعله متوسط داغ کنید. حال مایه برگر را از یخچال خارج و به شش قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را با دست به شکل گرد در بیاورید و داخل تابه بگذارید. وقتی دو طرف آنها قهوه‌ای رنگ شد (هر طرف حدود ۴ دقیقه)، سالمون برگر شما آماده است.

سرخ کردن سالمون برگر

برای تهیه سالسای آووکادو، پیاز، گشنیز و آووکادو را خرد کنید و همراه با بقیه مواد داخل غذاساز بریزید و خوب میکس کنید. سالمون برگر را با سس سالسای آووکادو سرو نمایید.

سالمون برگر با سالسا

نکته: شما می‌توانید از پودر سوخاری استفاده کنید اما پودر نان برای تهیه برگر سالمون بهتر است. برای تهیه پودر نان کافی است ۴ ورقه نان تست (حداقل یک روز مانده) را داخل غذاساز بریزید و پروسس کنید تا پودر شود.