کیک شش تخم مرغی یکی از خوشمزه ترین و سبک ترین کیک هایی است که تا حالا امتحان کرده اید. در ضمن این کیک خیلی هم ساده و بی دردسر تهیه میشود. گرچه این کیک به خودی خود خوشمزه است میتوانید همراه آن از تاپینگ های  مختلفی مثل پودر قند، خامه کیک ، سس شکلات و انواع میوه های تازه استفاده کنید.

 

 طرز تهیه کیک شش تخم مرغی

مرحل اول:

یک قالب گرد تو خالی مخصوص باندت کیک بردارید و درون آن را چرب کنید. آرد، بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و ظرف آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم:

در یک کاسه بزرگ کره و شکر را باهم بزنید تا نرم و پفکی شوند. تخم مرغ ها را دانه دانه در ظرف بشکنید و بعد از هر شکستن خوب هم بزنید. سپس وانیل را اضافه کنید.

مرحله سوم:

مخلوط آرد و شیر را کم کم و یکی در میان در مایه بریزید. و هر بار با همزن خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس مایه کیک را در قالب خالی کنید.

مرحله چهارم:

کیک را در فر سرد قرار دهید و بعد درجه فر را روی 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کیک را 60 تا 90 دقیقه بپزید. سپس پخته بودن آن را با یک خلال دندان یا چنگال امتحان کنید. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد کیک آماده است. روی کیک شش تخم مرغی را با فراستینگ خامه یا پودر قند تزیین کنید.

پاند کیک ساده خوشمزه

نکات تهیه کیک شش تخم مرغی:

 - در تهیه این کیک لازم است مقدار مواد به صورت دقیق رعایت شود.

- هم زدن در سبک شدن کیک شش تخم مرغی اهمیت زیادی دارد. کره و شکر را خیلی خوب 10 دقیقه هم بزنید تا کاملا سبک و پفکی شود. در اضافه کردن تخم مرغ ها هم عجله نکنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ خوب هم بزنید.