پاستا پستو یکی از سالم ترین غذاهایی است که میتوانید برای خانواده تهیه کنید. سس پستو یک سس کاملاً گیاهی، مقوی و خوشمزه است. در طرز تهیه سس پستو دیده اید که این سس با برگ های ریحان، دانه های کاج، سیر، روغن زیتون و مقداری پنیر پارمزان تهیه میشود. اما در اینجا به جای دانه کاج از بادام استفاده شده است. شما میتوانید آن را با بادام هندی یا پسته هم جایگزین کنید. در ضمن در اینجا پنیر پارمزان داخل سس استفاده نشده است بلکه مستقیم روی پاستا ریخته میشود.

از هر نوع پاستای فرمی میتوانید برای تهیه پاستا پستو استفاده کنید. در اینجا مخلوطی از پاستا لوله ای و پیچی استفاده شده است. مقادیر برای 1 نفر گفته شده است. میتوانید به راحتی آنها را چند برابر کنید. طرز تهیه پاستا پستو را به صورت مرحله به مرحله در ادامه ببینید.

طرز تهیه پاستا پستو

مرحله اول:

تابه ای را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. بادام خام را داخل تابه بریزید. شعله را کم کنید و 2-3 دقیقه تفت بدهید تا کمی بوداده شوند. در این مدت مرتب هم بزنید تا نسوزند. سپس آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند.

بادام سس پستو

مرحله دوم:

بعد از این که بادام ها خنک شدند آنها را در غذاساز بریزید و میکس کنید تا خرد شوند.

بادام خرد شده  

مرحله سوم:

یک پیمانه برگ ریحان که به خوبی شسته و خشک شده اند را اضافه کنید. 1 حبه سیر کوچک و مقداری فلفل و نمک هم اضافه کنید.   ریحان و سیر  

مرحله چهارم:

شروع به میکس کردن کنید و به تدریج روغن زیتون را نیز اضافه کنید. بعد از این که سس آماده شد آن را بچشید و نمک و فلفل را به ذائقه خود تنظیم کنید. 5-6 قاشق از سس برای پاستای هر نفر کافی است. میتوانید سس اضافی را در یخچال نگه دارید.

سس پستو

مرحله پنجم:

حال 4 پیمانه آب را داخل قابلمه ای بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی جوش آمد به آن نمک بزنید. پاستای خشک را داخل آب جوش بریزید. 7-8 دقیقه صبر کنید تا پاستا پخته شود. سپس آن را آبکش کنید.

پخت پاستا

مرحله ششم:

پاستای آبکش شده را داخل ظرف سس پستو بریزید و مخلوط کنید. روی پاستا میتوانید کمی فلفل و آویشن بزنید.

پاستا با سس پستو   در آخر مقداری پنیر پارمزان هم برای طعم بهتر روی پاستا بریزید و نوش جان کنید.   پاستا پستو

نکته:

برای این که سس پستو رنگ سبز زیبایش را حفظ کند میتوانید چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.

این که بادام در سس کاملاً پودر شود یا کمی درشت تر باشد و زیر دندان بیاید بستگی به ذائقه شما دارد.

سس پستو را میتوانید تا 5 روز در ظرف در بسته در یخچال نگه دارید.