فلافل چغندر

دستورهای مختلفی برای تهیه فلافل وجود دارند اما این بار با یک دستور خاص و متفاوت روبرو هستیم. فلافل چغندر بسیار زیبا و قرمز رنگ است و همان‌طور که از اسمش پیداست در آن از چغندر استفاده شده است. چغندر علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ای که دارد چنان رنگ قرمز تیره‌ای دارد که افزودن مقدار کمی از آن به غذا آن را بسیاز زیبا می‌کند. در ضمن چغندر باعث می‌شود فلافل طعم خاصی پیدا کند و آبدارتر شود. فلافل چغندر را حتماً باید امتحان کنید. به ویژه اگر گیاهخوار هستید یا تصمیم دارید بیشتر از غذاهای گیاهی در برنامه غذایی خود استفاده کنید این غذا به شما توصیه می‌شود.

طرز تهیه: نخودها را از شب قبل داخل مقدار زیادی آب خنک بریزید بگذارید تا صبح خوب خیس بخورد. برای تهیه خمیر فلافل، اول نخودها را آبکش کنید و داخل غذاساز بریزید.

یکی دو بار پالس بزنید تا نخودها کمی خرد شوند. سپس بقیه مواد را اضافه کنید و مجدداً بزنید تا با هم مخلوط شوند. آنقدر پالس بزنید تا مواد تقریباً یک‌دست شوند و نخودها خیلی ریز شوند (ولی آنقدر نزنید که حالت پوره پیدا کند).

خمیر فلافل چغندر

حال خمیر را با قالب فلافل قالب بزنید. اگر قالب ندارید می‌توانید از اسکوپ‌ساز کوچک یا قاشق اندازه‌گیری استفاده کنید. خمیر را قاشق قاشق بردارید و با فاصله روی دیس یا سینی بچینید. برای کثیف نشدن ظرف می‌توانید روی آن کاغذروغنی بکشید.

فلافل قاشقی

سپس روی هر کدام از اسکوپ‌های خمیر کمی با دست فشار بدهید تا سطح آن صاف شود و به شکل مرسوم فلافل در بیاید.

صاف کردن سطح فلافل

تابه‌ای را روی شعله بگذارید و مقداری روغن گیاهی در آن بریزید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد به آرامی فلافل‌ها را داخل آن بچینید. هر طرف را ۲-۳ دقیقه سرخ کنید تا آماده شود. سطح فلافل چغندر باید ترد و برشته و داخل آن باید نرم باشد.

فلافل چغندر

فلافل چغندر را با سس انبه یا با هر سس دیگری که دوست دارید سرو کنید.