شارلوت توت فرنگی فانتزی که در اینجا با طرز تهیه اش آشنا میشوید از چند لایه تشکیل میشود. لایه اول کیک اسفنجی است که مایه آن بیشتر شبیه به مایه رولت است. کیکی نازک شبیه به کیک رولت تهیه میشود و کف و دیواره های ظرف را میپوشاند. لایه بعدی موس توت فرنگی است که مواد اصلی آن توت فرنگی و خامه هستند. بعد از آن یک لایه خامه و یک لایه توت فرنگی قرار داده میشود. در آخر یک لایه کیک دیگر روی شارلوت قرار میگیرد. برای تزیین توت فرنگی ها میتوانید با شکلات و شکلات سفید آب شده برایشان چشم بگذارید.

شارلوت توت فرنگی علاوه بر این که فوق العاده خوشمزه است، ظاهر بسیار بامزه ای دارد و برای جشن تولد بچه ها هم میتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه شارلوت توت فرنگی را با عکس مرحله به مرحله میبینید.

 

طرز تهیه شارلوت توت فرنگی فانتزی

 

مرحله اول:

25 توت فرنگی با ظاهر خوب و تر و تمیز انتخاب کنید و با بریدن بخشی از آنها شکلی شبیه دهان روی هر کدام ایجاد کنید. بعد با استفاده از شکلات و شکلات سفید آب شده، چشم ها را بگذارید.   تزئین توت فرنگی

مرحله دوم:

فر را با دمای 175 درجه گرم کنید. زرده 6 عدد تخم مرغ را جدا کنید. زرده ها را با 1/4 پیمانه شکر میکس کنید تا رنگش روشن شود. در کاسه دیگری سفیده تخم مرغ ها را با شکر باقیمانده آنقدر بزنید تا فرم بگیرد. مرحله سوم: سفیده را به زرده اضافه و با آن مخلوط کنید. آرد را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در این مرحله مایه کیک را داخل قیف با ماسوره گرد بزرگ بریزید. با استفاده از قیف، دو مربع 20 سانتی، و دو مستطیل 30 در 7-8 سانتی روی سینی فر (پوشیده با کاغذ روغنی) بکشید.  روی آنها پودر قند بپاشید و  12 دقیقه در فر بپزید. بعد بگذارید خنک شوند. (میتوانید مایه کیک را در یک یا دو سینی فر بزرگ پهن کنید و بعد از پخت به شکل های مورد نظر برش بزنید.

کیک شارلوت اسفنجی

مرحله چهارم: برای تهیه موس توت فرنگی، توت فرنگی، شکر و آبلیمو را داخل مخلوط کن میکس کنید. 1 پیمانه خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. سپس آن را با پوره توت فرنگی مخلوط کنید.   موس توت فرنگی مرحله پنجم: یکی از کیک های مربعی را کف ظرف/قالب مربعی قرار دهید. دو کیک مستطیلی را نصف کنید و به موازات دیوراه های ظرف قرار دهید. موس توت فرنگی را داخل آن بریزید و سطحش را صاف کنید. حالا در یخچال بگذارید تا موس خودش را بگیرد.   موس توت فرنگی مرحله ششم: نصف پیمانه خامه را با شکر خوب بزنید تا فرم بگیرد (میتوانید از خامه قنادی آماده استفاده کنید). خامه فرم گرفته را روی موس توت فرنگی بریزید و صاف کنید.   لایه خامه   در آخر 25 توت فرنگی  که در مرحله اول آماده کردید را بچینید و کیک مربعی دیگر را روی آن قرار دهید و در شارلوت را ببندید.   لایه توت فرنگی نوش جان!   شارلوت توت فرنگی فانتزی