چیز کیک شکلات سفید و تمشک

طرز تهیه: در یک کاسه متوسط، کوکی خرد شده، 3 قاشق شکر و کره آب شده را باهم مخلوط کنید. مخلوط را کف قالب چیز کیک پرس کنید.

در یک شیر جوش، تمشک، 2 قاشق شکر، نشاسته و آب را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. 5 دقیقه سس تمشک را بجوشانید تا غلیظ شود. سپس سس تمشک را صاف کنید تا تکه های درشت جداشوند.

فر را تا دمای 165 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک حمام بن ماری با یک کاسه فلزی تهیه کنید و شکلات سفید را با خامه قنادی در آن ذوب کنید. آنقدر مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود.

در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه ای و 1/2 فنجان شکر را باهم بزنید. تخم مرغ ها را یکی پس از دیگری در کاسه بکشنید و هم بزنید. وانیل و شکلات ذوب شده را مخلوط کنید. نصف مایه را روی پایه بریزید. 4 قاشق از سس تمشک روی آن ریخته و سپس نصف دیگر مخلوط پنیرخامه ای را بریزید و مجددا 4 قاشق از سس تمشک را روی آن بدهید. اگر دوست داشتید می توانید با چاقو روی چیز کیک را صاف کنید.

چیز کیک را به مدت 55 تا 60 دقیقه در فر بپزید تا مواد بپزند. وقتی از فر بیرون آوردید اجازه دهید تا خنک شود. سپس روی آن را با بقیه سس تمشک تزئین کنید و بعد با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و قبل از سرو به مدت تقریبا 8 ساعت درون یخچال نگهداری کنید.

نکته: می توانید از آلومینیوم فویل برای حفظ رطوبت چیز کیک درون فر استفاده کنید.