شیرینی گیلاس

خمیر نان شیرینی گیلاس

 

مواد داخل نان شیرینی گیلاس

گیلاس 500 گرم  .  کره 4 قاشق غذاخوری  .  شکر 1 قاشق غذاخوری  .  آرد 1/2 لیوان

شیرینی گیلاس

طرز تهیه : شیر ولرم و مخمر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و 5 دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کند سپس 1/2 لیوان آرد و 2 قاشق غذاخوری شکر را به شیر اضافه و مخلوط کنید ، روی ظرف را بپوشانید و 1 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید.

شیرینی گیلاس

پس از استراحت مواد میتوانید کره ، 1 تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری شکر و نمک را اضافه کنید ، با قاشق هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس باقی مانده آرد را روی مواد الک کنید و کم کم با دست مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

شیرینی گیلاس

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید و روی کاسه را با کیسه فریزر خوب بپوشانید ، خمیر را 2 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم خمیر 3 برابر شود سپس خمیر را به 16 قسمت مساوی تقسیم کنید.

شیرینی گیلاس

خمیرها را با دست به شکلی که میبینید حالت دهید و داخل خمیر را کمی گود کنید ، خمیرها را داخل قالبی که چرب کرده اید قرار دهید و گیلاس های بدون هسته را داخل بخش گود خمیر قرار دهید و روی گیلاس ها کمی شکر بپاشید ، روی قالب را بپوشانید و 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید.

شیرینی گیلاس

پس از استراحت خمیر 1 تخم مرغ باقی مانده را با چنگال بزنید سپس قسمت های بالای خمیر را به تخم مرغ آغشته کنید ، داخل کاسه ای 1/2 لیوان آرد ، 1 قاشق غذاخوری شکر و 4 قاشق غذاخوری کره بریزید و با دست مخلوط کنید تا شبیه خرده نان شود سپس روی خمیر را با آن خوب پوشش دهید.

شیرینی گیلاس

قالب را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 دقیقه قرار دهید ، پس از اینکه لبه های خمیر طلایی شد از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به غیر از گیلاس از میوه های مختلف ، خرما ، آجیل و ... برای پر کردن این نان شیرینی استفاده کنید.