دسر قهوه و شیر

دسر قهوه و شیر نوعی ژله لایه لایه است که از لایه‌های ژله قهوه و ژله شیری تشکیل می‌شود. این دسر شباهت زیادی به ژله قهوه و نارگیل دارد. اما به جای شیر نارگیل در آن از شیر پر چرب معمولی و شیر عسلی استفاده می‌شود. شیر عسلی، شیر تغلیظ شده شیرین است که به تنهایی هم طعم خیلی خوبی دارد. لایه قهوه هم که از قهوه دم کشیده شیرین و کمی پودر ژلاتین تشکیل می‌شود. تهیه دسر قهوه و شیر بسیار ساده است. فقط باید بعد از سفت شدن هر لایه در یخچال، لایه بعدی را اضافه کنید.

طرز تهیه: ابتدا پودر ژلاتین را در آب جوش بریزید و هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود. سپس بگذارید قدری خنک شود.

در این مدت، قهوه را بگذارید تا دم بکشد و بعد به سلیقه خود آن را شیرین کنید. می‌توانید از شکر، شکر قهوه‌ای یا شربت ساده برای شیرین کردن قهوه استفاده کنید.

شیر عسلی و شیر کامل را با هم مخلوط کنید. نصف ژلاتین حل شده را به قهوه و نصف دیگر آن را به مخلوط شیر اضافه کنید. هر دو را به خوبی هم بزنید.

دو لیوان یا کاسه شیشه‌ای را برای تهیه ژله آماده کنید. ۱/۴ از ژله شیر را داخل هر لیوان بریزید و آن‌ها را در یخچال قرار دهید. ژله شیر باقی‌مانده و ژله قهوه را در دمای اتاق نگه دارید.

حدود ۱ ساعت بعد ژله شیر موجود در یخچال شروع به سفت شدن می‌کند. زمان دقیق بستگی به کیفیت ژلاتین شما دارد. وقتی لایه اول سفت شد، ۱/۴ از ژله قهوه را به لیوان‌ها اضافه کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله بسته شود. این کار را دو بار دیگر به ترتیب با ژله شیر و قهوه تکرار کنید.

تزیین دسر قهوه و شیر

برای تزیین روی هر ظرف ژله کمی خامه اسپری کنید یا مقداری شیر عسلی بریزید.