تارتلت لیمویی شیرینی خوشمزه ای است که هر کسی میتواند به راحتی در منزل تهیه کند.  درست است که تهیه تارتلت یا همان نان تارت نیاز به فر دارد و کمی وقت گیر است. اما با خرید نان تارت آماده میتوانید این شیرینی شیک و خوشمزه را در کمتر از نیم ساعت تهیه کنید. تارتلت لیمویی را میتوانید به عنوان عصرانه همراه با چای یا هر نوشیدنی که دوست دارید نوش جان کنید.

طرز تهیه شیرینی تارتلت لیمویی

 طرز تهیه کرم لیمویی :

تخم مرغ ها ، شکر ، پوست لیموی رنده شده و نمک را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا یکدست شود سپس تکه های کره و آبلیموی تازه را اضافه و مخلوط کنید.

تارت لیمویی

مواد را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، مدام هم بزنید تا کره اب شده و کرم غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و از یک صافی عبور دهید ، کرم را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود ( این کرم را میتوانید تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید ).

تارت لیمویی

طرز تهیه شیرینی تارتلت :

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ 2 عدد تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود ( اگر تخم مرغ درشت باشد 1 عدد کافی است ).

تارت لیمویی

کره را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا حالتی خامه ای پیدا کند ، جوش شیرین و خامه ترش یا ماست را مخلوط و به مایه شیرینی اضافه نمایید ،  پس از اینکه تمام مواد مخلوط شدند آرد را اضافه و مخلوط کنید ، مواد را با ملایمت ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید.

تارت لیمویی

داخل قالب کاپ کیک را چرب کنید ، تکه هایی به اندازه گردو از خمیر بردارید. خمیر را داخل قالب پهن کنید و با فشار انگشت داخل خمیر را گود نمایید (با این مقدار خمیر میتوانید 36 شیرینی تهیه کنید. اگر قالب کافی در دسترس ندارید میتوانید شیرینی ها را در چند مرحله آماده کنید و تا نوبت بعدی خمیر را داخل کیسه فریزر و در یخچال نگهداری کنید).

تارت لیمویی

قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید به مدت 10 دقیقه قرار دهید و پس از اینکه لبه شیرینی ها طلایی شد از فر خارج کنید و روی توری برگردانید. صبر کنید تا شیرینی ها خوب سرد شوند سپس داخل آنها را با کرم لیمویی پر کنید و روی آن را با تکه های میوه ، خامه فرم و ... گرفته تزیین و سرو کنید.

تارت لیمویی

نکته ها : نیم ساعت پیش از شروع به کار ، کره و تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند ، دقت کنید که آب لیمو تازه باشد بدلیل اینکه ابلیموهای بازاری کمی تلخ مزه هستند.