دسرها از خوشمزه ترین خوراکی ها هستن که اغلب بعد از غذای اصلی سرو میشن. تنوع دسرها انقدر زیاده که بعضی وقت ها انتخاب بین اون ها سخت میشه. به مواد اولیه و طرز تهیه ی دسرها بسیار متنوع و گسترده اس. خیلی از دسرها داخل یخچال درست میشن و به اسم دسر یخچالی معروفن، خیلی های دیگه مثل انواع مختلف کیک هم داخل فر پخته و آماده میشن. مواد اولیه ی دسرها هم به شکل های مختلف دسر رو می سازن. مثلا بعضی ها به صورت ترکیبی و بعضی دیگه به صورت لایه لایه هستن. ترایفل دسری لایه ایه که با مواد اولیه ی مختلف درست میشه. انواع مختلف ترایفل در طعم های متنوع می تونن محبوب ترین دسرها در مهمانی ها و دورهی ها باشن. الان هم که فصل آلبالو شده حیفه که ترایفل آلبالو رو امتحان نکنید.

خوبی دسر ترایفل اینه که میشه اون رو با مواد اولیه ی مختلف درست کرد. در واقع این که شما از چه موادی برای لایه های ترایفل استفاده می کنید به خودتون بستگی داره. خیلی ها فقط خامه قنادی زده شده یا اسپری خامه رو برای جدا کردن لایه های مختلف این دسر از هم استفاده می کنن. از اون جایی که استفاده از خامه ی بیش از حد در لایه های ترایفل می تونه این دسر رو سنگین و بیش از حد شیرین کنه،  خیلی ها ترجیح می دن از پودینگ و یا کرم کاسترد برای لایه های مختلف این دسر استفاده کنن. یکی از مواد اولیه ی اصلی در طرز تهیه ترایفل، میوه های خرد شده اس. فصل تابستون بهترین زمان برای درست کردن این دسر با میوه های خوشمزه ی تابستونیه. ترایفل توت فرنگی و گیلاس دو نمونه از پرطرفدارترین طعم های ترایفل تابستونی هستن.

امروز قصد داریم طرز تهیه ترایفل آلبالو رو بهتون آموزش بدیم. برای درست کردن این دسر جدید و خوشمزه کافیه هسته های آلبالو رو جدا کرده و اون رو به همراه شکر بپزید. بعد لایه های مختلف ترایفل رو آماده کرده و روی هم بچینید تا این دسر بی نظیر آماده ی سرو بشه. اگر بتونید لایه های مختلف این دسر رو از قبل آماده کنید، درست کردن ترایفل اصلا زمان بر نخواهد بود. در این دستور سعی کردیم از لایه های خاص و متنوع استفاده کنیم، اما شما می تونید به سلیقه و انتخاب خودتون از مواد اولیه ی دیگه مثل طعم های مختلف پودینگ یا کیک هم استفاده کنید. اگرچه ترایفل آلبالو اغلب در فصل تابستون درست میشه ولی می تونید همیشه مقداری آلبالوی پخته شده و آماده رو در ظرف در بسته فریزری داخل فریزر نگهداری کنید تا بتونید حتی تو پاییز و زمستون هم این دسر خوشمزه رو درست کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه بشید، طرز تهیه ترایفل آلبالو رو یاد بگیرید و این دسر خوشمزه رو به راحتی درست کنید.

 

طرز تهیه ترایفل آلبالو

 

مرحله اول: آماده سازی ژله

۱- پودر ژله ی آلبالو را در ۱ پیمانه آب جوش حل کنید و آن را هم بزنید به طوری که دانه‌ های آن در آب کاملا حل شود. سپس ۱ پیمانه آب سرد را به آن اضافه کرده و داخل لیوان سرو مورد نظر خود بریزید. لیوان‌ ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله خوب ببندد.

 

مرحله دوم: درست کردن کیک

۱- برای درست کردن کیک ساده ی وانیلی ۳ پیمانه آرد، ۴ قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کرده و دو بار الک کنید. ۲۳۰ گرم کره و ۲ پیمانه شکر را داخل کاسه بریزید و با دور تند همزن بزنید. سپس ۴ عدد تخم مرغ را به مایه ی کیک اضافه کرده و با سایر مواد با همزن خوب مخلوط کنید. مخلوط آرد را کم کم داخل مایه ی کیک ریخته و آن ها را در یک جهت مخلوط کنید. سپس ۱ پیمانه شیر و در انتها ۱ قاشق چایخوری وانیل را به مواد اضافه کنید. قالب مورد نظر خود را با کمی روغن خوب چرب کنید. سپس مایه ی کیک وانیلی را داخل آن ریخته و سطح مایه را صاف کنید. قالب را در فر که آن را از قبل  در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید.

 

مرحله سوم: طرز تهیه کرم کاستارد

۱- ۳ پیمانه شیر، ۳ قاشق غذاخوری شکر و ۳ قاشق غذاخوری پودر کاسترد را داخل قابلمه بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. سپس ۱/۲ پیمانه خامه، ۱ قاشق کره و کمی وانیل را به آن اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شوند.

 

مرحله چهارم: آماده سازی ترایفل آلبالو

۱- آلبالو‌ها را بشویید و هسته ی آن ها را با هسته گیر آلبالو بگیرید. سپس آن ها را به همراه شکر و مقدار مناسب آب داخل قابلمه ریخته و به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم بپزید.

۲- ژله های سفت شده داخل ظرف ترایفل را از یخچال بیرون بیاورید.

۳- کیک اسفنجی را به اندازه ی لیوان با کاتر برش قالب بزنید و روی ژله ها قرار دهید.

۴- آلبالوهای پخته شده را داخل لیوان دور کیک بچینید و کمی از سس آلبالوی پخته شده را روی کیک اسفنجی بریزید.

۵- روی سس آلبالو مقداری از کرم کاسترد را که از قبل آماده کرده اید، بریزید. این مراحل را به اندازه ی حجم لیوان سرو خود ادامه دهید.

۶- ترایفل آلبالو آماده شده را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا همه ی مواد انسجام لازم را پیدا کنند.

۷- ترایفل آلبالو را با خامه قنادی (یا اسپری خامه)، پور نارگیل، انواع مغر و یا به شکل های دیگر تزیین و سرو کنید.

  ترایفل آلبالو  

نکات کلیدی طرز تهیه ترایفل آلبالو

- به جای کرم کاسترد می توانید از پودینگ وانیلی نیز استفاده کنید.

- برای درست کردن ترایفل آلبالو می توانید علاوه بر کیک وانیلی، از کیک پرتقالی و یا طعم‌ های دیگر آن نیز استفاده کنید.

- قبل از آن که ژله سفت شود و خودش را بگیرد، می توانید داخل مایه ی ژله نیز تکه های آلبالو بریزید.

- علاوه بر تزیین ترایفل می توانید در لایه های دسر نیز ماز خامه قنادی استفاده کنید.

- دسر را سرد سرو کنید.