کیک بستنی شکلاتی یکی از بهترین کیک‌هایی است که می‌توانید برای مناسبت‌ها و مهمانی‌های مختلف به ویژه در فصل تابستان تهیه کنید. این کیک بستنی از دو لابه کیک شکلاتی تشکیل شده که وسط آن‌ها یک لایه بستنی نعنایی قرار گرفته است. روی کیک هم با گاناش شکلات پوشانده می‌شود و بعد با گاناش سبز رنگ روی آن طرح جالب و زیبایی ایجاد می‌شود. طرز تهیه این طرح روی کیک هم کار سختی نیست و فقط احتیاج به یک خلال دندان دارد. در ضمن شما می‌توانید به جای بستنی نعنایی و گاناش سبز از بستنی وانیلی با گاناش سفید یا بستنی زعفرانی با گاناش زرد یا هر ترکیب دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

اگر به کیک بستنی شکلاتی علاقه دارید پیشنهاد میکنم کیک بستنی کیت کت را هم امتحان کنید.

طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی

ابتدا فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. مایه کیک شکلاتی را مطابق دستور موجود روی بسته بندی پودر کیک تهیه کنید. یا از دستور تهیه کیک شکلاتی ساده استفاده کنید. کف یک سینی فر لبه دار را چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی بکشید. مایه کیک شکلاتی را روی کاغذ بریزید و سینی را در فر قرار دهید.

مایه کیک شکلاتی

توجه کنید که به دلیل نازک بودن، کیک سریع‌تر از زمان معمول آماده می‌شود. پس آماده بودن آن را بعد از حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با یک خلال دندان تست کنید. اگر خلال تمیز بیرون آمد یا فقط اندکی از کیک پخته به آن چسبید کیک شما آماده است. بگذارید کیک خنک شود. سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و تا زمان تهیه کیک بستنی در فریزر قرار دهید (حداقل نیم ساعت).

کیک را روی کاغذ روغنی تمیزی برگردانید و سپس کاغذ پشت کیک را جدا کنید. کیک را از وسط نصف کنید تا دو عدد کیک مستطیلی مانند هم داشته باشید. یکی از کیک‌ها را داخل دیس یا سینی مستطیلی قرار دهید.بستنی را روی آن قرار دهید و پخش کنید تا همه جای کیک را به طور یکنواخت و صاف بپوشاند.

لایه بستنی روی کیک

دوباره کیک را ۱۵ دقیقه فریز کنید. سپس لایه دیگر کیک را روی آن قرار دهید. روی لایه دوم کاغذ روغنی بکشید. یک سینی روی آن بگذارید و به آرامی روی آن فشار دهید. با این کار لایه‌های‌های کیک بستنی به هم می‌چسبند. این تکنیک در تهیه انواع کیک بستنی میتواند استفاده شود. تا زمان تهیه روکش شکلاتی، کیک بستنی را در فریزر قرار دهید.

لایه دوم کیک بستنی

شکلات و شکلات سفید را به صورت قطعات کوچک خرد کنید و در دو کاسه جداگانه بگذارید. سپس خامه را روی حرارت داغ کنید. وقتی خامه جوش آمد، یک پیمانه از آن را روی شکلات و ۱/۲ پیمانه باقی‌مانده را روی شکلات سفید بریزید و هم بزنید تا شکلات در خامه حل شود. در صورت تمایل رنگ خوراکی سبز و اسانس نعنا را به شکلات سفید اضافه کنید.

کیک بستنی را از فریزر خارج کنید و گاناش شکلات را روی آن بریزید. با لیسک گاناش را روی کل کیک پخش و سطح آن را صاف نمایید.

گاناش شکلات روی کیک بستنی

گاناش سفید (یا سبز) آماده شده را داخل قیف با ماسوره کوچک ساده بریزید و آن را به صورت خطوط اریب موازی روی کیک بریزید.

تزیین کیک بستنی

یک خلال دندان بردارید و با آن خطوطی عمود بر خطوط سبز بکشید. این کار را یکی در میان در جهت مخالف انجام دهید تا روی کیک بستنی طرح زیبایی بیاندازد. سپس دور کیک را با چاقو ببرید و صاف کنید.

صاف کردن دور کیک بستنی

کیک بستنی شکلاتی را داخل فریزر نگهداری کنید و در زمان سرو به صورت مربع یا مستطیل برش بزنید.