کوکی شکری یک شیرینی خشک خیلی خیلی ساده است که می‌شود آن را به شکل‌های مختلف درآورد و شباهت زیادی هم به بیسکویتی دارد که قبلاً آموزش دادیم. کوکی‌ها را می‌توان با شکلات ذوب شده به شکل‌های مختلفی تزیین کرد. این بار برای تزیین کوکی از چیپس‌های شکلاتی رنگی استفاده شده است. حتی می‌توان با مخلوط کردن دو رنگ مختلف رنگ جدیدی ایجاد کرد. مثلاً می‌توانید با ترکیب چیپس‌های زرد و قرمز رنگ نارنجی را درست کنید. این کوکی‌های رنگارنگ زیبا به ویژه برای بچه‌ها جذاب هستند. البته اگر جایی که زندگی می‌کنید به چیپس‌های رنگی (candy coating wafers) دسترسی ندارید، می‌توانید همین روش را با شکلات رنگی یا حتی شکلات معمولی و شکلات سفید پیاده کنید. یکی دیگه از بیسکویت های فانتزی که میتونید برای مناسبت های مختلف تهیه کنید بیسکویت کبریتی هست. اگه دوست دارید کوکی خاص تری داشته باشیدپیشنهاد میکنم امتحانش کنید.

چیپس شکلات رنگی

طرز تهیه کوکی شکری رنگارنگ

مرحله اول:

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم:

شکر و کره را در ظرف دیگری آنقدر با همزن بزنید تا مخلوط کرم مانند سبکی حاصل شود. سپس تخم مرغ، پوست لیمو، آبلیمو و عصاره وانیل را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم:

مخلوط آرد را کم کم به آن اضافه نمایید و هر بار ضمن هم زدن دیواره‌های ظرف را پاک کنید. اگر خمیر یک‌دست نشد با دست آن را ورز بدهید تا زمانی که بتوانید آن را بین دستانتان گلوله کنید.

مرحله چهارم:

روی سطح تمیزی آرد بپاشید. خمیر را روی آن قرار دهید و با وردنه به ضخامت حدوداً ۷ میلیمتر باز کنید. سپس با کاتر به شکل دلخواه برش بزنید. برای بریدن خمیر به شکل دایره‌ای می‌توانید از لیوان هم استفاده کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی بکشید و خمیرهای برش خورده را روی آن بچینید.

مرحله پنجم:

سینی را ۱۰-۱۲ دقیقه در فر قرار دهید یا تا زمانی که لبه‌ها شروع به طلایی شدن کنند. بگذارید کوکی‌ها کاملاً خنک شوند سپس آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید.

مرحله ششم:

چیپس شکلات سفید را در کاسه‌ای آب کنید (در مایکروفر یا به روش بن ماری). هر کوکی را تا حدود ۱/۳ داخل شکلات ذوب شده فرو ببرید. بگذارید شکلات اضافی چکه کند و بعد آن را روی کاغذ روغنی تمیز بگذارید تا خشک شود.

مرحله هفتم:

شکلات‌های رنگی را در سه کاسه جدا گانه آب کنید. حال کوکی‌ها را طوری در شکلات رنگی فرو ببرید که کمی از بخش سفید قبلی را پوشش دهد. دوباره بگذارید روی کاغذ روغنی خشک شوند.

کوکی شکری

کوکی‌ شکری را می‌توانید تا ۱ هفته در ظرف در بسته نگه دارید.

برای تزئین کوکی شکری میتوانید به جای شکلات چیپسی چند رنگ از چیپس شکلات ساده یا شکلات تلخ هم استفاده کنید. به این ترتیب کوکی شما دو رنگ میشود.