کیک یک تخم مرغی خیلی راحت تهیه میشه و شما می تونید بدون هیچ دردسری این کیک رو سریع درست کنید. اگر کیک یک تخم مرغی رو به روش اصولی درست کنید بافتش مثل کیک ساده اسفنجی نرم و عالی میشه و خیلی خوب هم پف می کنه. این کیک پایه مناسبی برای انواع دسرها و چیز کیک ها می تونه باشه. کیک های خونگی برای وعده عصرانه و تغذیه مدرسه بچه ها خیلی عالیه.

بچه ها دوست دارند با شیر کیک بخورن، چه بهتر که از کیک های بازاری استفاده نکنند و خودتون توی خونه براشون درست کنید که سالم تر باشه. کربو هیدرات ها از مهم ترین منابع انرژی در خیلی از غذا ها هستند. با توجه به اینکه کیک از ترکیب آرد و شکر درست میشه سرشار از کربوهیدرات هست و کلی انرژی به بدن شما می رسونه. همچنین چربی موجود در کیک نیز انرژی بالایی به بدن می رسونه.

به غیر از انرژی که کیک ها به بدن می رسونن، تامین کننده پروتئین بدن نیز هستند. به دلیل وجود شیر و تخم مرغ پروتئین زیادی دارند. همچنین شیر حاوی کلسیم نیز هست که برای استخوان و دندان خیلی مفیده. تمام این خصوصیاتی که گفتیم قطعا در کیک خانگی بیشتر یافت میشه چون از سلامت مواد اولیه اون اطمینان دارید.

نکته خاص در مورد این کیک اینه که بر خلاف کیک ساده فقط یک تخم مرغ نیاز داره. در اینجا ایران کوک طرز تهیه کیک یک تخم مرغی رو به شما یاد میده. این دستور در مواقعی که هوس کیک درست کردن به سرتون میزنه و فقط یک تخم مرغ توی خونه دارید خیلی به دردتون می خوره. امیدوارم با استفاده از این رسپی یک کیک خوشمزه درست کنید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.

 

مواد لازم برای کیک یک تخم مرغی

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

 

1- ابتدا شکر، تخم مرغ و روغن را داخل یک ظرف ریخته و خوب مخلوط کنید. حداقل 5 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ شود.

 

مخلوط کردن شکر تخم مرغ و روغن

 

2- وقتی مواد کاملا مخلوط شدند شیر را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا مایع یک دست شود.

 

افزودن شیر

 

3- آرد را با وانیل و بیکینگ پودر الک کرده و به مایع بالا اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله یا از همزن دستی یا دور کند همزن استفاده کنید.

 

مخلوط و الک کردن مواد خشک

 

4- یک قالب که بهتر است وسط آن سوراخ باشد را انتخاب کنید. کف و اطراف آن را چرب و آرد پاشی کنید. مواد کیک را داخل آن بریزید.

 

5- قالب را داخل فری که از قبل روی درجه 180 درجه سانتی گراد روشن کرده اید قرار دهید. تقریبا 45 دقیقه زمان لازم است تا کیک پخته شود. این زمان بستگی به قالب شما و درجه حرارت فر بستگی دارد. وقتی سرد شد از قالب خارج کرده و برش بزنید.

 

بافت نرم کیک یک تخم مرغی

نکات کلیدی برای پخت کیک یک تخم مرغی

- اگر بخواهید کیک شکلاتی درست کنید، دو قاشق از آرد را برداشته و با پودر کاکائو جایگزین کنید.

- اگر قالب شما تفلون نیست، کف آن کاغذ روغنی بیاندازید.

- برای درست کردن کیک بهتر است از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

- سایز قالب را با توجه به میزان مواد کیک انتخاب کنید. مایع کیک باید تا نیمه قالب باشد تا جا برای پف کردن کیک باقی بماند.

- حداقل 20 دقیقه قبل از قرار دادان قالب داخل فر باید آن را روشن کنید تا گرم شود.

- مواد کیک به خصوص تخم مرغ و شیر به دمای محیط رسیده باشند.

- 20 دقیقه اول پخت به هیچ وجه درب فر را باز نکنید.

 

تصاویر از اینستاگرام:

@terafelcake