در چند سال اخیر مردم علاقه زیادی به فست فود پیدا کردن و حداقل ماهی یکی دو بار به رستوران می رن و فست فود می خورن. اما بهتر اونه که خودتون توی خونه این خوشمزه ها رو درست کنید. رول نان و هات داگ از جمله فست فودهایی است که طرفداران زیادی داره. این غذا برای مواقعی که وقت یا حوصله آشپزی ندارید گزینه ای همه پسند به شمار میاد. همچنین برای دیزاین مهمانی ها حرف نداره.

اگر با ایران کوک همراه شوید، طرز تهیه این فینگرفود خوشمزه را یاد گرفته و می توانید برای اعضای خانواده و یا دورهمی ها تهیه کنید. تهیه این غذا بسیار راحت و سریع است و طعم خوبی داره. فقط مراقب باشید توی مصرف این نوع غذاها زیاده روی نکنید. زیرا بر هیچ کس پوشیده نیست که خوردن بیش از حد فست فود میتونه سلامتی افراد رو تهدید کنه. این توصیه بیشتر در مورد کودکان و افراد میانسال تاکید می شود.

طرز تهیه رول نان و هات داگ

۱- خمیر نان جادویی را ۵ قسمت کنید. یک قسمت را بردارید و روی سطح کار پهن کنید و برش هایی به شکل مثلت بزنید. برای این منظور، خمیر را به شکل مستطیل 20 در 10 سانتی متر فرم دهید. سپس یک برش در امتداد قطر مستطیل (اریب) روی آن بزنید تا به شکل 2 مثلث شود. مجدد مثلث ها را به شکل سه مثلث باریک برش بزنید تا در نهایت ۶ مثلث داشته باشید. (میتوانید باقی خمیر را برای بعد فریز کنید یا همه را به همین شکل برش بزنید تا ۳۰ مثلث خمیری داشته باشید)

 

۲- در مرحله دوم از پخت رول نان و هات داگ باید سوسیس ها را به اندازه مناسب برش بزنید. طول آنها باید متناسب با اندازه خمیر باشد. نه خیلی بزرگتر و نه کوچکتر.

  ۳- یک تکه سوسیس را در قسمت پهن مثلث خمیری قرار داده و به آرامی به سمت راس باریک مثلث رول کنید. به هر اندازه که می خواهید از این رول ها آماده کنید و کنار بگذارید.   فینگر فود   ۴- مقداری کره ذوب کنید. آن را با نمک، فلفل و پودر سیر مخلوط کرده و با برس آشپزی روی رول ها بمالید. ۵- روی سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و رول های آماده را با فاصله بچینید. سعی کنید رول ها را طوری روی سینی قرار دهید که انتهای باریک خمیر به سمت کف سینی باشد. به این شکل امکان باز شدن رول هنگام پختن، به حداقل می رسد. ۶- فر را یک ربع زودتر روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس سینی حاوی رول نان و هات داگ را داخل آن قرار دهید. بین 10 تا 15 دقیقه زمان دهید تا نان رول ها طلایی شوند. سپس آن را با انواع سس دلخواه سرو کنید.

فینگر فود

نکات کلیدی تهیه رول نان و هات داگ

- از کوکتل های کوچک نیر میتوانید برای تهیه این فینگرفود استفاده کنید.

- برای برش مثلثی خمیر می توانید ابتدا از یک قالب دایره ای برای برش استفاده کنید. سپس از مرکز دایره شعاع هایی با فاصله مساوی برش بزنید. - ضخامت خمیر رول نان و سوسیس نباید خیلی زیاد باشد. زیرا در حین پخت پف می کند و ممکن است تمام سوسیس یا هات داگ را بپوشاند.   رول نان و هات داگ