همه ما خوب می دونیم که برای داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی جای دادن سبزیجات، غله و حبوبات در سبد غذایی می تونه بسیار کمک کننده و با اهمیت باشه. حبوبات از جمله مواد غذایی مغذی ای هستن که انواع مختلفی دارن و غذا و پیش غذاهای متنوعی رو می تونیم باهاشون درست کنیم و از خوردنشون لذت کافی ببریم. به عنوان مثال سالاد لوبیا چیتی، سالاد سبزیجات و لوبیا قرمز،سالاد نخود، سالاد لوبیا چشم بلبلی و ... که تقریبا با اسمشون آشنا هستیم.

لوبیا چشم بلبلی یکی از پر خاصیت ترین لوبیاهایی است که می تونیم در غذاهامون استفاده کنیم و از فواید بی شمارش بهره مند بشیم. چشم بلبلی لوبیایی کم کالری است و تقریبا در هر صد گرمش، سیزده کالری موجوده و این نشون دهنده اینه که به راحتی می تونیم ازش به عنوان خوراک رژیمی و سیر کننده استفاده کنیم چرا که سرشار از فیبره و این فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش هم کمک می کنه. از جمله ویتامین های موجود در لوبیا چشم بلبلی ویتامبن A و C است که می تونه برای پوست بسیار مفید باشه.

  لوبیا  

با توجه به خواص بی شمار لوبیا چشم بلبلی پیشنهاد می کنم از غذاهای حاوی این لوبیا مانند انواع دمی و سالاد ِلوبیا چشم بلبلی غافل نشید و برای همین مناسب دونستم که امروز سالاد لوبیا چشم بلبلی رو برای آموزش در نظر بگیرم. این سالاد روش تهیه راحتی داره و برای انتخاب مواد سالاد هیچ محدودیتی نیست و به راحتی می تونید داخل سالادتون از انواع مواد غذایی مثل انواع گوشت و سبزیجات استفاده کنید. این سالاد برای عزیزان گیاهخوار می تونه غذایی کامل باشه و از خوردن لذت ببرن.

  سالاد لوبیا  

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول:

لوبیا چشم بلبلی را با دقت پاک کنید و حدود 8 ساعت خیس کنید.  

مرحله دوم:

آب لوبیا را عوض کنید و لوبیا را به مدت دو ساعت بپزید تا آب آن کشیده شود (همیشه اجازه دهید تا آب حبوبات کشیده شود و به خوردش برود تا مواد مغذی آن حفظ شود. از آب کش کردن حبوبات پرهیز کنید.)

  لوبیا چشم بلبلی  

مرحله سوم:

ذرت را از وسط دو نیم کنید و با مقداری آب و نمک بپزید. (برای سالاد لوبیا چشم بلبلی از کنسرو ذرت هم می توان استفاده کرد ولی من اصولا ترجیح میدم از مواد کنسروی استفاده نکنم) پس از پخت ذرت را دان کنید.   ذرت  

مرحله چهارم:

در مدتی که لوبیا و ذرت در حال پخته شدن هستند سایر مواد را به تدریج آماده کنید. پیاز را به شکل نگینی و ریز خرد کنید.   پیاز  

مرحله پنجم:

جعفری را خرد کنید و در یخچال قرار دهید.   جعفری

مرحله ششم:

داخل گوجه فرنگی را خالی کنید و بعد به شکل نگینی خرد کنید.   گوجه   گوجه فرنگی  

مرحله هفتم:

فلفل دلمه  را هم نگینی خرد کنید.   فلفل  

مرحله هشتم:

پس از پخته و سرد شدن لوبیا تمام مواد را همراه ادویه و چاشنی ها با هم مخلوط کنید و سالاد لوبیا را در یخچال قرار دهید تا مزه مواد به خورد هم برود و پس از آن سالاد را سرو کنید.   سالاد لوبیا  

نکات کلیدی تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

-این سالاد کاملا رژیمی است ولی اگر دوست دارید می توانید آن را با انواع سس مثل سس مایونز یا هزار جزیره سرو کنید. -استفاده از برنج  و سایر حبوبات پخته در  این سالاد کم کالریمی تواند آن را از نظر غذایی کامل تر کند. -استفاده از کنسرو ماهی، یا انواع گوشت آب پز می تواند طعم سالاد لوبیا را بهتر کند. همراهان عزیز خوشحال می شویم سالاد لوبیا چشم بلبلی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.