حلوای موز، یک دسر هندی خوشمزه است که محبوبیت بین‌المللی دارد. این دسر جزو حلواهای قالبی بوتیکی محسوب می‌شود و ظاهری شیک و جذاب دارد؛ به همین دلیل حلوای موز، دسری مناسب برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس است.

حلوای موز علاوه بر مزه فوق‌العاده، مقوی و مفید برای بدن است. احتمال قبلا شنیده‌اید موز منبعی غنی از ویتامین ث، فیبر، پتاسیم و منگنز است که هیچ‌گونه چربی و کلسترولی ندارد. خوردن موز موجب سلامت قلب و عروق، افزایش انرژی، بهبود سیستم ایمنی، پیشگیری از کم‌خونی و جلوگیری از زخم معده می‌شود. حلوای موز به دلیل انرژی زیاد و خواصش، برای سرو در سفره‌های افطار نیز توصیه می‌شود.

طرز تهیه حلوای موز

مرحله اول

موزها را پوست بکنید، خرد کنید و داخل کاسه‌ای بریزید. 2/1 لیوان آب روی موزها بریزید و با میکسر بزنید تا پوره و یکدست شوند.

حلوا

مرحله دوم

کره یا روغن جامد را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس موز پوره‌شده را اضافه کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه تفت دهید تا رطوبت اضافی آن‌ها گرفته شود.

حلوا

مرحله سوم

شکر قهوه ای و شکر سفید را با 2/1 لیوان آب مخلوط کنید. سپس، شیره را به پوره موز تفت‌خورده اضافه کنید و اجازه دهید حلوا 10 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد.

حلوا

مرحله چهارم

آرد را با کره تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس، آرد تفت داده‌شده و پودر هل را به حلوا اضافه کنید. مواد را آن‌قدر مخلوط کنید و تفت دهید تا حلوا جمع شود و خودش را بگیرد.

 

حلوا

 

مرحله پنجم

کف قالب را چرب کنید، حلوا را داخل قالب بریزید و پهن کنید. قالب را 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

حلوا را بعد از مدت زمان گفته‌شده، برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

حلوا

نکات طلایی در تهیه حلوای موز

در صورت تمایل می‌توانید داخل این حلوا از کشمش یا آجیل خردشده استفاده کنید. به جای شکر قهوه‌ای میتوانید ازهمان مقدار شیره استفاده کنید. برای اینکه حلوای خوبی داشته باشید، باید آرد را خوب سرخ کنید. وقتی آرد در روغن ریخته می‌شود، سنگین می‌شود و هم‌زدنش مشکل می گردد؛ با این حال باید با صبر و حوصله آرد را با حرارت ملایم سرخ کنید و مرتب هم بزنید. بعضی‌ها برای این‌که آرد سبک شود و راحت‌تر هم بخورد، ابتدا آرد را بدون روغن کمی تفت می‌دهند، اما این کار باعث تیرگی و بدمزه شدن حلوا می‌شود.

سخن آخر 

حلوای موز، یک دسر خوشمزه هندی است که شهرت جهانی پیدا کرده است. این دسر به دلیل داشتن موز، مقوی و مفید برای بدن است و به همین دلیل انتخابی مناسب برای سرو در سفره های افطار به شمار می‌رود.

به یاد داشته باشید برای اینکه حلوای موز خوش‌طعمی داشته باشید، باید آرد آن را به خوبی در حرارت ملایم تفت دهید. همچنین در داخل این حلوا می‌توانید از کشمش یا انواع مغزها استفاده کنید.