کیک خیس نارگیلی

کیک خیس نارگیلی از آن دست کیک‌های نرم و شیرینی است که طعمی فوق‌العاده دارد. خود این کیک در اصل با شیر نارگیل تهیه می‌شود و از این جهت غنی و خوشمزه است و طعم خاص خود را دارد. اما چیزی که واقعاً کیک خیس نارگیلی را منحصر به فرد می‌کند روکش مایعی است که از ترکیب شیر عسلی، شیر نارگیل و شیر تهیه می‌شود. این مایع در کیک نفوذ می‌کند و بافت آن را حسابی نرم می‌کند. در آخر هم پودر نارگیل کیک شما را می‌پوشاند. کیک خیس نارگیلی را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه: ابتدا زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید و سفیده‌ها را در یخچال بگذارید. کره را هم از قبل بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

شکر، کره و زرده تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط یک‌دست و سبک شود.

نیمی از شیر نارگیل را به مخلوط اضافه و با آن مخلوط کنید. سپس آرد را اضافه کنید و مخلوط نمایید. ۳۰ ثانیه دیگر هم با یک لیسک مخلوط را زیر و رو کنید. پس از آن ۱/۲ پیمانه شیر کامل را اضافه کنید و کمی به هم زدن ادامه دهید.

در کاسه دیگری سفیده تخم مرغ را که قبلاً جدا کردید بریزید و با همزن بزنید تا پف کند و حالت خامه‌ای پیدا کند. سپس آن را روی مخلوط قبلی بریزید و با لیسک خیلی آرام زیر و رو کنید. در آخر هم بیکینگ پودر را اضافه و مخلوط کنید.

مایه کیک خیس نارگیلی

کف قالب کیک را چرب کنید و کمی آرد بپاشید. فر را هم با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. مواد را داخل قالب بریزید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

تا زمانی که کیک آماده شود روکش آن را آماده کنید. برای این کار شیر عسلی (شیر تغلیض شده شیرین) را با ۱/۲پیمانه شیر و شیر نارگیل باقیمانده مخلوط کنید.

وقتی کیک آماده شد روی سطح آن با چنگال تعدادی سوراخ ایجاد کنید و تا هنوز داغ است مایع روکش را روی آن بریزید. پودر نارگیل را روی کیک بپاشید و آن را برش بزنید. کیک خیس نارگیلی شما آماده است.

روکش کیک نارگیلی