انواع برگر یکی از پرطرفدارترین غذاها در منوی رستوران ها و فست فودهاست. برگر گوشت مخصوص تا برگر مرغ و حتی برگر گیاهی هر کدوم طعم لذیذ و خاص مخصوص به خودشون رو دارن. طرز تهیه ی برگر بسیار ساده اس و میشه با تهیه ی مواد اولیه ی اون به راحتی این غذای لذیذ رو تو خونه درست کرد. امروز می خوایم یه روش جدید برای درست کردن برگر خونگی بهتون آموزش بدیم. مینی چیز برگر خانواده یه غذای خاصه که می تونید با درست کردن اون از خوردن این غذای لذیذ به همراه خانواده لذت ببرید.

 

طرز تهیه مینی چیز برگر خانواده

  مینی چیز برگر

۱- سیب زمینی ها را بشویید، آن ها را پوست کنده و خرد کنید. سپس سیب زمینی های خرد شده را داخل قابلمه بریزید. داخل قابلمه به مقداری که روی سیب زمینی ها را بپوشاند آب بریزید. آن را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه دهید تا به جوش آید و پخته شود.  ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان برای پخت سیب زمینی ها کافی است. یک چنگال داخل سیب زمینی ها فرو کنید تا از پخته شدن آن ها مطمئن شوید.

۲- ۵ قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی های پخته شده را داخل کاسه بریزید تا خنک شوند. باقی مانده ی سیب زمینی را مجددا داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت مجددا بپزد و آب آن به طور کامل تبخیر شده و سیب زمینی ها خشک شوند.

۳- سیب زمینی ها را از روی حرارت بردارید. آن ها را داخل مخلوط کن بریزید یا با رنده ی ریز رنده کنید تا کاملا له شوند. ۱ پیمانه از سیب زمینی را اندازه گیری کرده و داخل کاسه بریزید. سپس کره را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا کره ذوب شود و به خورد سیب زمینی برود. باقی مانده ی سیب زمینی را نگه دارید.

۴- آرد، شکر، مخمر و نمک را داخل کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید.

۵- مخلوط سیب زمینی گرم را به مخلوط آرد اضافه کنید و آن را با دست ورز دهید تا همه ی مواد خوب با هم ترکیب شوند.

  اضافه کردن پوره به مخلوط آرد  

۶- تخم مرغ را به همراه ۵ قاشق غذاخوری آب به مواد اضافه کرده و با قلاب همزن برقی با سرعت کم خوب با هم مخلوط کنید (برای این کار می توانید از قاشق چوبی نیز استفاده کنید.) تا زمانی که خمیر نرم و کمی چسبناک شود. بعد از ۸ الی ۱۰ دقیقه خمیر کاملا سفت و منسجم خواهد شد اما با هم زدن مداوم کم کم نرم خواهد شد. در نهایت خمیر باید در ته ظرف باقی مانده از دیواره های آن جدا شود.

۷- داخل کاسه ای گود و عمیق را کمی چرب کنید و خمیر را به شکل توپ داخل آن قرار دهید. روی ظرف را با نایلون یا سلفون بپوشانید و آن را در محیط گرم قرار دهید تا مخمر عمل کرده و اندازه ی آن دو برابر شود. این عمل حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می برد.

  استراحت دادن به خمیر  

۸- در این مدت زمان، به سراغ برگرها بروید و آن ها را با کاتر برش گرد کوچک قالب بزنید. سپس داخل تابه کمی روغن بریزید و برگرهای کوچک را سرخ کنید. برگرهای سرخ شده را کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند.

  برش زدن برگر با کاتر سرخ کردن برگر  

۹- بعد از استراحت خمیر، روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر ا روی آن قرار دهید. خمیر را با دست کمی پهن کرده و آن را با استفاده از کاردک به ۹ عدد مربع یک اندازه تقسیم کنید. (۳ ردیف در ۳ ردیف برش بزنید) هر قطعه را از خمیر جدا کرده و با دست گرد کنید. سپس هر قطعه را مجددا به ۳ قسمت تقسیم کنید. بدین ترتیب ۲۷ گلوله ی کوچک گرد شده خواهید داشت. گلوله ها را با فاصله از هم بچینید و روی آن ها را با نایلون بپوشانید تا خشک نشوند.

تقسیم کردن خمیر مینی چیز برگر به ۹ قسمت گرد کردن خمیر  

۱۰- کف دست خود کمی آرد بریزید و هر گلوله را کف دست پهن کنید. دور آن را با انگشت فرم دهید تا کاملا صاف شود.

۱۱- خیار شورها را به صورت حلقه حلقه خرد کنید. یک تکه خیار شور را در مرکز خمیر قرار دهید. سپس روی آن را با یک لایه پنیر ورقه ای بپوشانید. یک عدد از برگرهای سرخ شده را روی پنیر قرار دهید. سپس خمیر را با دست ببندید و گرد کنید. به طوری که مواد داخل آن قرار گرفته و خمیر کاملا بسته شود. همه ی خمیرها را به همین ترتیب از خیارشور، پنیر و برگر پر کنید.

  پر کردن خمیر برگر بستن خمیر  

۱۲- روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سطح آن را کمی چرب کنید. مینی برگرهای پر شده را روی کاغذ روغنی با کمی فاصله از هم بچینید.

  چانه گیری خمیر برگر  

۱۳- به خمیرهای چیده شده در سینی نیز ۳۰ دقیقه استراحت دهید، روی آن ها را بپوشانید تا در دمای محیط مجددا حجیم شوند. سپس روی خمیرهای کمی تخم مرغ و خامه ی پر چرب شده بمالید و روی آن ها کنجد بپاشید.

  رومال کردن خمیر مینی برگر  

۱۴- فر را در دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را داخل آن قرار دهید تا مینی چیز برگرها آماده شوند. ۱۳ دقیقه زمان برای پخت مینی چیز برگرها کافی است. تا زمانی که روی آن ها قهوه ای رنگ شود.  ۳ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی نان ها کاملا طلایی رنگ شود.

۱۵- بعد از پخته شدن نان ها، مینی چیز برگر را از فر خارج کرده و آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس دلخواه تان سرو کنید.

  طرز تهیه مینی چیز برگر

نکات کلیدی طرز تهیه مینی چیز برگر خانواده

- اگر خمیر بیش از حد خشک شد، به آن کمی آب سیب زمینی اضافه کنید.

- اگر خمیر چسبنده بود، کمی آرد به آن اضافه کنید.

- بعد از بیرون آوردن مینی چیز برگرها شاید ابتدا نان آن ها کمی سفت باشد اما بعد از چند دقیقه نرم خواهد شد.

- بعد از قالب زدن برگرهای آماده، دور اضافی برگرها را جمع کرده، گلوله کرده و پهن کنید. سپس مجددا آن را قالب بزنید.

- حتما از مخمر فوری برای درست کردن خمیر استفاده کنید.

- اگرچه درست کردن مینی چیز برگر با برگرهای نیمه آماده ی یخ زده آسان تر است، اما می توانید گوشت برگر را خودتان آماده کنید.

  منبع اصلی: cleobuttera.com