ناگت ماهی هم یکی دیگه از انواع ناگت هاست. یعنی از غذاهای سرخ کردنی فوری که در کمترین زمان ممکن میشه اون ها رو آماده کرد. با این که امروزه برندهای مختلف ناگت مرغ رو به صورت بسته بندی و آماده تولید می کنن، ولی معمولا دارای مقداری مواد نگهدارنده و افزودنی هستن که طعم اون ها را تحت تاثیر قرار میده و برای سلامتی مضره. شما می تونید فقط با ترکیب کردن چند ماده ی اولیه ی ساده داخل میکسر غذا، این غذای ساده  رو به صورت خونگی درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. ناگت یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین غذاهای فوری محسوب میشه که می تونید اون رو با نان و یا برنج سرو کرد و خورد. برای درست کردن ناگت کافیه همه ی مواد اولیه ی ناگت رو داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا به شکل خمیر در بیاد. بعد اون رو قالب بزنید و داخل آرد سوخاری بغلتونید و بعد سرخ کنید. در کنار ناگت مرغ می تونید از انواع مختلف سبزیجات، سیب زمینی سرخ کرده، انواع مختلف سس و یا گوجه ی سرخ شده نیز استفاده کنید. این غذای خوشمزه فقط محدود به ناگت مرغ نمیشه. امروز بهتون طرز تهیه ناگت ماهی رو یاد می دیم که معمولا نمی تونید اون رو به شکل آماده تهیه کنید.

ناگت ماهی یک روش درست کردن ماهیه که کاملا بوی نا مطبوع ماهی رو از بین می بره و اون رو ترد و لذیذ می کنه. شما می تونید ناگت ماهی رو حتی برای کسایی که طرفدار طعم ماهی نیستن درست کنید، بدون این که متوجه طعم ماهی بشن. این غذا به اندازه ای ترد و خوشمزه اس که همه عاشق طعم بی نظیرش میشن. در این مطلب، دو روش ساده برای درست کردن ناگت ماهی رو بهتون آموزش می دیم؛ در روش اول ناگت ماهی با مواد مختلف از جمله بیسکویت ساده ی شور ترکیب میشه و به شکل خمیر درمیاد. بعد شما می تونید خمیر ناگت رو به شکل دلخواه تون برش بزنید و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید. در روش دوم برای طعم دار کردن مایه ی ناگت از آب لیمو و ادویه های مختلف استفاده میشه که طعم ناگت ماهی رو فوق العاده می کنه. خلاصه اگر شما هم به دنبال طرز تهیه ی یه غذای جدید و خوشمزه با خواص بسیار زیاد هستید، می تونید طرز تهیه ی ناگت ماهی رو یاد بگیرید و این غذای لذیذ رو در کمترین زمان درست کنید. این غذا یک انتخاب ویژه برای مهمانی ها و دورهمی های شما خواهد بود.

طرز تهیه ناگت ماهی

 

روش اول

۱- ابتدا آرد سوخاری و نصف مقدار پودر سیر و نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را مخلوط داخل ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.

۲- در ظرف دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس زعفران را مخلوط کرده را به آن ها اضافه کنید و مخلوط را کنار بگذارید.

۳- سپس پیاز را خرد کنید و در غذا ساز بریزید تا کاملا له شود.  پنیر پیتزا و فیله ی ماهی و پودر سیر و بیسکوییت شور را در مخلوط کن ریخته و پیاز اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و با دور تند بزنید تا همه ی مواد خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و خمیری از آن ها حاصل شود. ۴- در این مرحله مواد را می توانید مواد میکس شده را پهن کنید و با وردنه باز کنید و با استکان یا هر وسیله ی دیگر از جمله انواع کاتر برش قالب بزنید. همچنین می توانید آن ها را به اندازه ی گلوله های کوچک جدا کرده و در کف دست گرد کنید و به آن فرم دهید.

۵- داخل تابه مقدار مناسبی روغن بریزید، آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن کاملا داغ داغ شود. ناگت های آماده شده را در مخلوط تخم مرغ و سپس در مخلوط پودر سوخاری بزنید و در روغن داغ فراوان سرخ کنید. ۶- ناگت‌ ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت های آن سرخ شود. سپس آن را روی دستمال کاغذی ضخیم بگذارید و یا داخل سبد بریزید تا روغن اضافه ی ناگت از آن خارج شود.

۷- ناگت ماهی را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس دلخواه تان سرو و نوش جان کنید.

  طرز تهیه ناگت ماهی  

روش دوم

 

مواد لازم روش دوم تهیه ناگت ماهی:

فیله ی ماهی ۴۰۰ گرم

پودر سیر، آویشن، نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

پودر سوخاری به مقدار لازم

 

۱- فیله ی ماهی را در غذاساز بریزید و یا یا چرخ گوشت چرخ کنید تا کاملا نرم شود.

۲- پودر سیر، آویشن، نمک و فلفل و کمی زرد چوبه به آن اضافه کنید تا طعم دار شود.

۳- ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه و ۲ قاشق غذاخوری روغن به مواد اضافه کنید.

۴- همه ی مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

۵- درب ظرف مواد ناگت را بگذارید و  ۱ الی ۲ ساعت به آن استراحت دهید و ظرف را در یخچال قرار دهید تا ادویه ها خوب به خورد ماهی بروند و آن را طعم دار کنند.

۶- داخل بشقاب کمی پور سوخاری بریزید. از مواد ناگت ماهی کمی بردارید و آن را کف دست خود پهن کنید. (درست شبیه کتلت). ناگت ماهی را داخل پودر سوخاری بغلتانید.

۷- داخل تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. ناگت ها را دانه دانه داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.

۸- بعد از آن که تمام قسمت های ناگت کاملا سرخ شد، آن را از داخل تابه بیرون بیاورید، روغن اضافه ی آن را بگیرید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

 

 نکات کلیدی طرز تهیه ناگت ماهی

- برای اینکه مواد ناگت به تخته ی کار نچسبد، روی تخته را آرد بپاشید. روی مواد ناگت نیز کمی آرد مبپاشید تا وردنه به مواد نچسبد.

- ناگت ماهی را می توانید با نان و یا برنج سرو کنید.

- مواد ناگت ماهی را می توانید به شکل سوخاری آماده کرده و داخل فریزر نگهداری کنید. هر زمان خواستید آن را درست کنید، ناگت را از فریزر خارج کرده و سرخ کنید.

 

- تصاویر از : ashpazz_bashee ، @mahdokht_karimi@