پنکیک خرما و عسل

خمیر پنکیک خرما و عسل تقریباً شبیه به پنکیک معمولی است اما یکی از خوبی‌هایی که دارد این است که در آن به جای شکر از عسل استفاده می‌شود که هم پنکیک را خوشمزه‌تر می‌‌کند و هم باعث می‌شود سالم‌تر باشد. البته عسل خیلی شیرین است و باید کمتر از شکر استفاده شود. ترکیب عسل با خرما که یکی از قدیمی‌ترین طعم‌دهنده‌ها در تاریخ آشپزی جهان است طعمی عالی به پنکیک شما می‌دهد. منظور از خلال پوست فقط بخش نارنجی رنگ پوست پرتقال است و نه بخش سفید رنگ آن. البته استفاده از پوست پرتقال اختیاری است ولی اضافه کردن آن پنکیک خرما و عسل خیلی خوش عطر می‌کند.

طرز تهیه: ابتدا در کاسه‌ای مواد خشک یعنی آرد، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کنید. کره را از قبل آب کنید و بگذارید کمی خنک شود. سپس در ظرف دیگری مواد تر یعنی تخم مرغ، شیر، عسل و کره آب شده را به خوبی با هم مخلوط کنید.

حال مواد تر را روی مواد خشک بریزید و با لیسک زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند. از هم زدن شدید خودداری کنید. مایه پنکیک احتیاج به هم زدن زیادی ندارد. در صورت تمایل خلال پوست پرتقال را اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند.

اضافه کردن پوست پرتقال

چیزی که باید در تهیه مایه پنکیک به آن توجه کنید این است که مایه باید نسبتاً غلیظ باشد ولی باید در حدی شل باشد که راحت در تابه ریخته شود. اگر مقادیر را دقیق برنداشتید می‌توانید یک پنکیک تستی درست کنید. اگر مایه بیش از حد غلیظ بود می‌توانید چند قاشق شیر اضافه کنید تا کمی شل شود.

مایه پنکیک عسل و خرما

اگر چیپس خرما ندارید، ۸ عدد خرما را از وسط نصف کنید و هسته آنها را خارج کنید. سپس خرماها را با چاقو خرد کنید.

کف تابه را با کمی کره چرب کنید و روی شعله متوسط قرار دهید. مایه پنکیک را به صورت دایره‌های کوچک در تابه بریزید. حدود ۱/۳ پیمانه از مایه برای هر پنکیک کافی است. می‌توانید از ملاقه هم برای ریختن مایه در تابه استفاده کنید.سپس بلافاصله مقداری از خرمای خرد شده روی هر پنکیک به طور یکنواخت بچینید.

اضافه کردن خرما به پنکیک

وقتی روی پنکیک ها پر از حباب شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان پخته شود. پنکیک خرما و عسل یکی دو دقیقه بعد از آن آماده است. پختن هر پنکیک در مجموع حدوداً ۵-۶ دقیقه طول می‌کشد.

برگرداندن پنکیک خرما و عسل

پنکیک را با کره، پودر قند و شیره طلائی سرو کنید. گردو هم گزینه مناسبی برای سرو همراه پنکیک خرما و عسل است.