ساندویچ مرغ پیتا غذای سالم و سبکی مناسب شام است. البته آن را به عنوان میان وعده هم میتوانید مصرف کنید. در صورت استفاده از نان پیتای آماده باید احتیاط کنید چون این نان ها نازک هستند. شما میتوانید نان پیتا را خودتان طبق دستوری که قبلا گفته شده در فر  درست کنید.

در طرز تهیه ساندویچ مرغ پیتا میبینید که از سس خردل و عسل همراه آن استفاده میشود. اما میتوانید به جای این کار روی ساندویچ پنیر پیتزا بریزید و آن را در فر قرار دهید و بعد با سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ پیتا

مرحله اول:

برای تهیه ساندویچ مرغ پیتا اول از سینه های مرغ را همراه با نصف پیاز و مقداری آب، نمک و زردچوبه روی گاز بگذارید تا مرغ بپزد (نیازی به خرد کردن پیاز نیست). در آخر مرغ را از قابلمه خارج کنید و به صورت مکعب های کوچک برش بزنید.

مرحله دوم:

مرغ خرد شده را در کاسه ای بریزید. نصف دیگر پیاز که خام است را خیلی ریز خرد کنید و همراه با فلفل دلمه ای و ساقه کرفس خرد شده به مرغ اضافه کنید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل بپاشید.

مرغ پیاز کرفس

مرحله سوم:

در کاسه دیگری سس ساندویچ را درست کنید. همه مواد لازم برای سس یعنی عسل، سس خردل، آبلیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و به دلخواه به آن نمک و ادویه اضافه کنید.

سس خردل و عسل

مرحله چهارم:

مرغ و سبزیجات را با سس مخلوط کنید.

مخلوط مرغ با سس

مرحله پنجم:

نان پیتا را توست کنید (میتوانید چند دقیقا آن را روی شعله گاز گرم کنید یا در فر قرار دهید. سپس آن را از وسط نصف کنید و مخلوط مرغ را داخل آن بریزید.

ساندویچ مرغ پیتا آماده شده است. نوش جان!

ساندویچ مرغ پیتا

نکته ها:

1- روش دیگر سرو ساندویچ مرغ پیتا به این صورت است که مواد را همراه با کمی پنیر پیتزا وسط نان قرار دهید و سپس آن را به مدت 15-20 دقیقه در فر 180 درجه بگذارید تا پنیر آب شود.

2- استفاده از سس اختیاری است و میتوانید از هر سس دیگری هم استفاده کنید.

3- میتوانید روی نان پیتا کمی پنیر پیتزا بریزید و آن را در فر قرار دهید. شعله روی فر را مدت کوتاهی روشن کنید تا نان برشته و بسیار خوشمزه شود.