کوفته اسفناج

کوفته اسفناج غذایی سالم و گیاهی است که طرفداران اسفناج باید حتماً آن را امتحان کنند. این کوفته‌های کوچک و خوشمزه خیلی راحت تهیه می‌شوند و حتی می‌توانید آنها را در فریزر نگه دارید و هر وقت خواستید در فر بگذارید و به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی سبک میل کنید. در تهیه کوفته اسفناج می‌توانید به جای پنیر چدار از پنیر موزورلا یا پنیر پارمزان هم استفاده کنید. در مورد سبزیجات معطر هم دست شما باز است. می‌توانید از جعفری، گشنیز، شوید، ریحان یا ترکیبی از این‌ها استفاده کنید. کوفته اسفناج را با هر سسی که دوست داشته باشید می‌توانید سرو کنید، مثلاً سس پستو، کچاپ یا حمص.

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. ساقه‌های اسفناج را جدا کرده، آن را بشویید و پاک کنید. برگ‌ها را در کاسه بزرگی بریزید. سپس آب جوش را به آنها اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید آن را حدود ۳ دقیقه کنار بگذارید.

بعد از این مدت اسفناج را داخل صافی بریزید و رویش آب سر بگیرید. با دست فشار بدهید تا آب اضافی کاملاً خارج شود. باید ۲/۳ پیمانه اسفناج فشرده داشته باشید. اگر از اسفناج پخته فریزی استفاده می‌کنید بگذارید یخ آن باز شود و سپس همین مقدار اسفناج بردارید.

حال برگ‌های اسفناج را روی تخته گوشت بگذارید و با چو خیلی ریز خرد کنید. اسفناج خرد شده را داخل کاسه‌ای بریزید. تخم مرغ، پنیر رنده شده، سبزیجات معطر خرد شده و پودر نان را اضافه کنید. اگر پنیر شما کم نمک است قدری هم نمک و فلفل به مخلوط اضافه کنید.

مواد کوفته اسفناج

با یک قاشق یا با دست همه مواد را به خوبی مخلوط کنید تا به فرمی برسند که بتوانید آنها را به شکل کوفته در بیاورید. اگر خمیر بیش از حد خیس است کمی دیگر پودر سوخاری اضافه کنید.

سینی کوفته اسفناج

روی یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید. خمیر را به شکل کوفته‌های کوچک در بیاورید و روی کاغذ روغنی بچینید. سینی را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کوفته اسفناج شما آماده شود. کوفته‌ها را با هر سسی که دوست دارید سرو کنید.

کوفته اسفناج پنیری

نکته: موقع چیدن کوفته‌ها روی سینی فر، حدود ۳ سانت بین آنها فاصله بگذارید تا به هم نچسبند.