ناگت مرغ رایج‌ترین نوع ناگت است که قبلاً آموزش داده شده و حتماً همه شما آن را امتحان کرده‌اید. اما اگر دنبال تنوع هستید، می‌خواهید برای سلامتی بیشتر از سبزیجات استفاده کنید یا اصلاً گیاهخوار هستید ناگت سبزیجات کاملاً مناسب شماست. تهیه ناگت سبزیجات اصلاً سخت نیست و خیلی هم از ناگت‌هایی که آماده در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود بهتر و خوشمزه‌تر است. در ضمن ناگت سبزیجات از غذاهای محبوب بچه‌هاست. خیلی از بچه‌ها به خوردن سبزیجات علاقه ندارند و ما همیشه دنبال راه‌هایی هستیم که به شکلی این سبزیجات را برای کودکان زیباتر و جذاب‌تر کنیم تا راضی به خوردنش شوند. این ناگت سبزیجات قطعاً کار شما رادر این زمینه راحت‌تر خواهد کرد. یکی دیگر از ناگت های خوشمزه و محبوب بچه ها ناگت مرغ و ذرت است که پیشنهاد میکنیم حتماً آن را امتحان کنید.

طرز تهیه ناگت سبزیجات

اول از همه، همه سبزیجات را (به جز فلفل) به صورت تکه‌های درشت خرد کنید. برای ناگت مرغ معمولاً از مقداری آرد و تخم مرغ برای چسب بیشتر استفاده می‌شود. اما در ناگت سبزیجات سیب‌زمینی همان کار را برای مامی‌کند.

حال سبزیجات خرد شده را در قابلمه آب و مقداری نمک آبپز کنید در حدی که چنگال به راحتی در آنها فرو برود. همه سبزیجات را با هم داخل آب جوش نریزید. بروکلی در عرض ۲-۳ دقیقه آماده می‌شود. ولی بقیه مواد حدود ۱۰ دقیقه باید در آب در حال جوش بمانند تا پخته شوند.

سبزیجات آبپز

آسان‌ترین راه این است که سبزیجات را داخل غذاساز بریزید تا کاملاً ریز و با هم مخلوط شوند. ولی اگر غذاساز در دسترس ندارید می‌توانید سبزیجات را رنده کنید یا این که از پوره ساز استفاده کنید. فلفل سبز را خیلی ریز خرد کنید و همراه با نمک وفلفل سیاه به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

میکس سبزیجات

در این مرحله مخلوط سبزیجات چسبناک است ولی راحت خرد می‌شود. پس بهتر است آن را در یک سینی فر بریزید و سطح آن را صاف و یکدست کنید. سینی را ۱۵-۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا مخلوط خنک و سفت شود. اما نباید یخ بزند. وقتی مخلوط سفت شد می‌توانید خیلی راحت با استفاده از یک کاتر کوکی یا دهانه لیوان آن را به شکل دایره قالب بزنید.

برش ناگت سبزیجات

ناگت‌ها را یکی یکی در تخم‌مرغ هم زده و سپس در پودر نان فرو ببرید. در صورتی که می‌خواهید ناگت‌ها را برای بعد فریز کنید آنها را مجدداً روی سینی بچینید و در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزنند. سپس ناگت‌های یخ زده را در کیسه بگذارید. می‌توانید آن را تا چند ماه داخل فریزر نگه دارید.

ناگت آغشته به پودر نان

ناگت‌ها را۳ -۴ دقیقه در روغن داغ سرخ کنید تا آماده سرو شوند. همچنین می‌توانید ناگت‌ها را در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بپزید. اما سرخ کردن طعم بهتری به ناگت سبزیجات می‌دهد و روش کلاسیک تهیه ناگت با سرخ کردن است.

سرخ کردن ناگت سبزیجات

ناگت سبزیجات را با هر سسی که دوست دارید سرو کنید.

سرو ناگت