اگر به دنبال یک دسر خنک و خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان خود در روزهای گرم تابستان هستید، ما یک پیشنهاد عالی داریم؛ دسر ژله بستنی و تخم‌شربتی، دسری خنک و دلچسب است که مهمانان شما عاشق آن خواهند شد.

همچنین استفاده از تخم‌شربتی در این دسر خوشمزه، آن را سرشار از خواص گوناگون و مقوی کرده است. یکی از مهم‌ترین خواص تخم‌شربتی، رفع عطش و هیدراته نگهداشتن بدن در روزهای گرم سال است. از طرف دیگر تخم‌شربتی دارای مقادیر زیادی انواع ویتامین، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که موجب افزایش سوخت‌و‌ساز بدن و کاهش وزن می‌‍شوند. درمان یبوست، رفع جوش و لک صورت، دفع سنگ کلیه، رفع بوی بد دهان و کاهش تب از دیگر خواص تخم‌شربتی هستند.

طرز تهیه دسر ژله بستنی و تخم‌شربتی

مرحله اول

تخم‌شربتی را داخل کاسه‌ای بریزید و به آن آب اضافه کنید. دانه‌های تخم‌شربتی پس از 10 دقیقه خیس‌خورده و لعاب‌دار می‍شوند؛ در این مرحله باید تخم شربتی‌ها را از آب جدا کنید (برای تمیز شدن دانه‌های تخم‌شربتی، این کار را باید 2 بار دیگر تکرار کنید).

ژله بستنی

مرحله دوم

پودر ژله را داخل کاسه‌ای بریزید و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید؛ پودر ژله و آب را خوب مخلوط کنید تا مایع شفافی به دست بیاید. سپس، 1 لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید؛ نصف ژله را داخل کاسه‌ای بریزید و نصف دیگرش را داخل لیوان‌های سرو بریزید ( حدود 4/1 لیوان‌ها را پر کنید). ظرف‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله‌ها بسته شوند.

 مرحله سوم

پس از اینکه ژله‌ها بسته شد، لیوان‌های سرو را از یخچال خارج کنید و ژله داخل کاسه را با قاشق خرد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله 1 لیوان بستنی را با ژله خردشده و فالوده مخلوط کنید و داخل لیوان‌ها بریزید. 1 لیوان بستنی دیگر را با تخم‌شربتی مخلوط کنید و روی ژله بستنی بریزید. در آخر نیز دسرها را با خلال پسته تزیین کنید.

 

سخن آخر

دسر ژله بستنی و تخم‌شربتی، دسری خنک و جذاب برای پذیرایی از مهمانان در روزهای گرم تابستان است. همچنین استفاده از تخم‌شربتی در دسر ژله بستنی و تخم‌شربتی، آن را تبدیل به یک دسر مقوی کرده است. تخم‌شربتی سرشار از انواع ویتامین‌ها، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است که موجب افزایش متابولیسم و کاهش وزن می‌شوند. همچنین خوردن این گیاه مقوی به درمان یبوست، دفع سنگ کلیه، کاهش تب و رفع جوش کمک می‌کند.

دسر ژله بستنی و تخم شربتی، یک دسر لیوانی و لایه ای رنگارنگ است که به راحتی می توانید آن را آماده کنید. برای درست کردن این دسر به تخم شربتی، پودر ژله، بستنی، فالوده و پسته نیاز دارید.