همه عاشق فاج شکلاتی میشوند به ویژه بچه ها. طعم عالی ترکیب شکلات و گردو در این شیرینی خوشمزه و ساده غوغا میکند. در ضمن تهیه فاج شکلاتی خیلی خیلی ساده است. نه نیازی به فر دارد و نه مواد عجیب و غریبی که در دسترس نباشند. در واقع شما فقط نیاز به سه ماده دارید. شکلات، شیر عسلی و گردو. شکلات میتواند تلخ، نیمه تلخ یا شیرین باشد. این بستگی به سلیقه شما دارد. در اینجا برای راحتی کار از شکلات چیپسی استفاده شده اما شما میتوانید از شکلات تخته ای خرد شده هم استفاده کنید. اما توجه کنید که هر چه شکلات ریز تر خرد شود سریع تر ذوب میشود. اگر گردو دوست ندارید یا در دسترستان نیست میتوانید از مغزهای دیگری مثل بادام یا فندق هم استفاده کنید. یکی دیگر از فاج های شکلاتی مورد علاقه من فاج شکلاتی فندقی است که با شکلات نیمه تلخ (حدود 70 درصد) تهیه شده باشد. پیشنهاد میکنم امتحانش کنید.

طرز تهیه فاج شکلاتی

 

مرحله اول:

شکلات های چیپسی را داخل کاسه بزرگی بریزید. شیر عسلی را به آن اضافه کنید.ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید و (به روش بنماری) شکلات را آب کنید. هر چند دقیقه یک بار هم بزنید. میتوانیدبه جای روش بنماری از مایکروفر هم استفاده کنید. به این ترتیب که کاسه را دو دقیقه در مایکروفر بگذارید. سپس کمی هم بزنید و یک دقیقه دیگر در مایکروفر قرار دهید تا شکلات کاملا ذوب شود.

شکلات و شیر عسلی

مرحله دوم:

گردوهای خرد شده را داخل ظرفی بریزید. هم بزنید تا در همه جای مایه شکلاتی پخش شوند.

گردوی فاج شکلاتی

مرحله سوم:

کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید. فاج شکلاتی را داخل قالب بریزید و 2-3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا بسته شود. پس از این مدت زمان فاج شکلات و گردو را از یخچال خارج کنید و با چاقو به تکه های دلخواه برش بزنید.

فاج شکلات و گرو در قالب

نکات تهیه فاج شکلاتی

- در روش مایکروفر، اگر بعد از مدت زمان ذکر شده مخلوط را خوب هم زدید و هنوز شکلات آب نشده بود، سی ثانیه دیگر آن را در مایکروفر بگذارید و مجدد هم بزنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا مخلوط یکدست شود.

-  برای قالب میتوانید از قالب کیک فلزی مستطیل یا مربع و یا دیس پیرکس گود استفاده کنید.

- استفاده از کاغذ روغنی نتیجه خیلی بهتری میدهد ولی اگر کاغذ نداشتید میتوانید کف ظرف را خوب چرب کنید.