کفتا کباب یا کباب کفتا یه نوع غذای گوشتیه که مردم کشورهای مراکش و لبنان درست می کنند. مردم همه کشورها علاوه بر غذاهای محلی و خاص کشور خودشون دوست دارند غذاهای ملل مختلف رو امتحان کنند، هر چه این غذاها به ذائقه شان نزدیک تر باشه؛ بیشتر مورد پسندشون قرار می گیره. ایرانی ها هم مثل مردم بقیه کشورها، دنبال یادگیری غذاهای ملل مختلف هستند، چون یادگیری غذاهای متنوع شما رو از خوردن غذاهای تکراری راحت می کنند.

یکی از این غذاهای خوشمزه برون مرزی کباب کفتا هست که تقریبا شبیه کباب کوبیده خودمونه، با این تفاوت که توی کباب کفتا از چند نوع سبزی تازه هم استفاده میشه. نکته مثبت دیگه اینکه میشه کباب کفتا رو مشابه کباب فلفلی یا یونانی داخل تابه تهیه کرد. این کباب رو می تونید با انواع سالاد از جمله سالاد شیرازی و یا سالاد تبوله گل کلم میل کنید.

یه نکته دیگه که باید بهتون بگم اینه که توی این کباب از فلفل کاین استفاده میشه که ممکنه براتون آشنا نباشه.این فلفل نوعی فلفل قرمز تنده و کاربردهای درمانی و غذایی بسیاری داره. این فلفل باریک، بلند و قرمز رنگ است.  اگر به این فلفل دسترسی نداشتید می تونید از فلفل قرمز تند معمولی استفاده و یا حتی اون را از مواد اولیه حذف کنید.

  فلفل کاین  

طرز تهیه کفتا کباب

مرحله اول: آماده کردن مایه کفتا کباب

برای تهیه مواد کباب ابتدا پیاز را پوست بگیرید و داخل یک کاسه بزرگ خیلی ریز خرد کنید. البته می توانید پیاز را رنده نیز بکنید. گوشت، تمامی ادویه ها و سبزی های خرد شده را به پیاز اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا همه مواد با هم میکس شوند. سپس روی گوشت را بپوشانید و به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

  آماده کردن مایع کفتا کباب  

مرحله دوم: سیخ گرفتن کباب ها

قبل از اینکه کباب ها را سیخ کنید قالب گریل را روشن کنید تا گرم شود. مقداری از مایع کفتا کباب را بردارید و به شکل استوانه یا سوسیس درآورید و سیخ را به داخل آن فشار دهید، سپس با دست منسجم کنید تا کباب دور سیخ فیکس شود. وقتی همه کباب ها را سیخ گرفتید آن ها را روی گریل قرار دهید تا پخته شوند. با توجه به ضخامت کباب کفتا زمان پخت آن کم یا زیاد می شود.

  سیخ گرفتن کباب  

با دقت به کباب ها نگاه کنید که نسوزند و خشک نشوند. وقتی همه کباب ها آماده شدند خیلی سریع آن را سرو کنید،  یا اینکه داخل فویل آلومینیومی بپیچید تا سرد نشوند.

  پخت کفتا کباب  

نکات کلیدی برای تهیه کباب کفتا

- برای تهیه کباب کفتا می توانید از مخلوط گوشت گوساله و بره نیز استفاده کنید.

 

- اگر مایع کباب شما زیاد باشد تا چهار روز توی یک ظرف در بسته داخل یخچال قابل نگهداری است.

 

- اگر از سیخ چوبی برای درست کردن کفتا کباب ستفاده می کنید، یکی دو ساعت آن ها را داخل آب قرار دهید تا هنگام حرارت دیدن نسوزند.

 

- کنار این کباب می توانید از گوجه کبابی نیز استفاده کنید.

 

- اگر ذغال یا دستگاه گریل ندارید کباب ها را داخل تابه درست کنید.

 

- اگر طعم نعنا را دوست ندارید، آن را حذف کنید ولی این را بدانید که نعنا تازه یک طعم عالی به گوشت می دهد.

 

- اضافه کردن چربی نیز اختیاری می باشد و شما می توانید آن را حذف کنید.

 

- این دستور از وبسایت the super eat ترجمه شده است.