دسر پاناکوتای نعنایی

دسر پاناکوتای نعنایی طعم دیگری از پاناکوتا است که قبلاً آن را آموزش دادیم. این دسر هم مثل دیگر انواع پاناکوتا از گرم کردن خامه و مخلوط کردن آن با شکر و پودر ژلاتین تهیه می‌شود و البته بعد از آن لازم است دسر مدتی در یخچال خنک شود. تفاوت اینجاست که این بار از مقداری اسانس نعنا و برگ نعنای تازه در تهیه دسر استفاده می‌شود که طعم تازگی و طراوت به آن می‌دهد. رنگ خوراکی سبز هم باعث زیبایی بیشتر دسر پاناکوتای نعنایی می‌شود اما استفاده از آن اجباری نیست.

برای تزیین پاناکوتای نعنایی می‌توانید از خامه، برگ نعنا و همچنین شکلات استفاده کنید. در اینجا روش تهیه شکلات سفید قلبی با رگه‌های سبز هم آموزش داده شده که می‌توانید آن را برای زیبایی بیشتر روی دسر قرار دهید.

دسر پاناکوتا نعنا

طرز تهیه: ابتدا آب جوش را روی پودر ژلاتین بریزید و آنقدر هم بزنید تا ژلاتین کامل در آب حل شود. موقع اندازه‌گیری ژلاتین قاشق‌ها را سر پر بر ندارید و سر قاشق را حتماً صاف کنید.

در یک شیر جوش یا قابلمه، خامه، شیر و پودر شکر را بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. همین طور که هم می‌زنید بگذارید شیر بجوشد. سپس آن را از روی شعله بردارید. حال ژلاتین حل شده در آب را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس اسانس نعنا و یک قطره رنگ خوراکی سبز اضافه کنید و هم بزنید. اگر رنگ کافی نبود کمی دیگر اضافه کنید تا مایع به رنگ دلخواه در بیاید.

تا مایع کرم مانند هنوز گرم است آن را داخل لیوان یا هر ظرفی که برای سرو در نظر دارید بریزید و حداقل ۳-۴ ساعت در یخچال قرار دهید. البته بهتر است دسر پاناکوتای نعنایی از شب تا صبح داخل یخچال بماند و کاملاً خنک شود.

حال نوبت به تزیین دسر می‌رسد. می‌توانید پاناکوتای نعنایی را خیلی راحت با اسپری خامه و یکی دو برگ نعنای تازه تزیین کنید. استفاده از قلب شکلاتی با رگه‌های سبز هم یک روش تزیین دسر است.

برای تهیه شکلات قلبی، شکلات سفید را خرد کنید و در یک ظرف نشکن روی آب در حال جوش قرار دهید (روش بن ماری). روی یک سینی یا تخته گوشت کاغذ روغنی بیاندازید. وقتی شکلات ذوب شد آن را روی کاغذ روغنی بریزید و با یک لیسک روی کاغذ پخش کنید اما لایه را بیش از حد نازک نکنید. کمی از رنگ خوراکی سبز با با خلال دندان بردارید و روی سطح شکلات بریزید و به آرامی با همان خلال دندان پخش کنید و روی شکلات طرح‌های نامتقارن ایجاد کنید.

سینی شکلات را با احتیاط طوری که کج نشود داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا شکلات سفت شود. سپس آن را باکاتر قلبی برش بزنید و دسر پاناکوتای نعنایی را با شکلات‌های قلبی زیبا تزیین کنید.

شکلات قلبی تزیین پاناکوتا