فصل تابستون که میشه توی هر کافه ای میشینیم اولین انتخاب ما یا لیموناده یا موهیتو. خب شاید چون هیچ چیزی مثل آب لیمو ترش عطش رو بر طرف نمیکنه. اما طعم نعناع هم نمیشه نادیده گرفت. مخصوصا که ترکیبش با لیمو ترش عالی میشه. موهیتو رو به سبک های مختلفی میشه درست کرد و راستش بستگی به سلیقه آدمها داره. اما دستوری که اینجا برای تهیه موهیتو نعناع نوشتم دستور همه پسندی هست و جوابشو پس داده. به علاوه، بعد از تهیه هم میتونید اون رو بچشید و شیرینیش رو تنظیم کنید.

یه نکته مهم در تهیه موهیتو اصل اینه که حتما لیمو ترش رو با پوستش توی لیوان ها بکوبید تا طعم ناب لیمو رو از دست ندید. خارج کردن پوست لیمو از لیوان هم توصیه نمیشه. بهتره بذارید همراه یخ ها داخل لیوان بمونه تا توی این مدت طعم و عطر موهیتو خنک شما بیشتر بشه. به نظر من حتی قشنگم هست. اما اگه فکر میکنید ظاهر قشنگی نداره و میخواید برای مهمون درستش کنید، میتونید توی پارچ مراحل تهیه رو انجام بدید. پارچ رو توی یخچال نگه دارید. موقع سرو موهیتو رو از صافی رد کنید و داخل لیوان ها بریزید. برای تزئین هم چند قاچ یا اسلایس لیموی تازه و برگ نعنای تازه بریزید. دقت کنید مقدار مواد گفته شده برای یک لیوان هست. پس از اول به تعداد مهمانها مقدار مواد رو بیشتر کنید.

سرو نوشیدنی موهیتو

طرز تهیه موهیتو

مرحله اول:

در هر لیوان از 8-10 برگ نعناع استفاده کنید. بسته به ذائقه میشود از نعنای بیشتری هم استفاده کرد ولی مقدار توصیه شده 8-10 عدد است. لیمو ترش ها را چهار قاچ کنید. هسته های آن را خارج  کنید. داخل هر لیوان یک قاچ لیمو ترش قرار دهید.

 

مرحله دوم:

حالا وقت کوبیدن نعناست. این کار باعث میشود روغن برگ ها خارج شود و موهیتو نعناع به خوبی طعم بگیرد. از یک گوشتکوب کوچک یا وسیله مشابه استفاده کنید. قاچ لیمو ترش را هم بکوبید تا آب آن خارج شود.

کوبیدن نعنا موهیتو  

مرحله سوم:

حال دو قاچ لیمو ترش دیگر به هر لیوان اضافه کنید. یک قاشق شکر یا شربت ساده هم اضافه کنید. مجدداً با گوشتکوب لیمو ها را له کنید تا به خوبی آبشان خارج شود.

شربت و لیمو موهیتو  

مرحله چهارم:

حالا وقت اضافه کردن یخ است. یخ را جدا گانه بکوبید یا در میکسر خرد کنید تا به شکل تکه های کوچکی در بیاید. هر لیوان را تا نیمه از یخ پر کنید. در آخر آب گاز دار را اضافه و لیوانها را پر کنید.

طعم موهیتو نعناع را بچشید و اگر لازم است شربت یا شکر بیشتری اضافه کنید. با قاچ های لیمو باقیمانده و چند برگ نعنا ساقه دار روی آن را تزئین کنید.

موهیتو آماده شده

طرز تهیه موهیتو فوری

 

برگ های نعنا، آب گاز دار، شکر، یخ و آب لیمو ترش ها را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا یکدست شود. سپس نوشیدنی را داخل لیوان بریزید و چند برگ نعنا و مقداری یخ به آن اضافه کنید و سرو نمایید.

نوشیدنی موهیتو

 نکته های کلیدی تهیه موهیتو خوشمزه:

- برای تهیه این نوشیدنی حتماً از برگ نعنای تازه استفاده کنید. یکی از رازهای خوشمزگی موهیتو کافی شاپ ها در همین نکته است.

- موهیتو چیست؟ موهیتو یا موخیتو نوعی نوشیدنی مکزیکی است که ترکیب اصلی آن لیمو ترش و نعناع تازه است. این نوشیدنی خوش طعم که اثر فوق العاده ای در رفع تشنگی دارد و برای فصل گرما بسیار مناسب است. نوشیدنی های مشابه دیگری هم گاهی با نام موهیتو دیده میشوند. مثلاً گاهی لیمو ترش با میوه دیگری جایگزین میشود و یا در کنار آن از میوه دیگری هم استفاده میشود. مثل موهیتوی توت فرنگی یا موهیتوی طالبی.

- در بعضی کافی شاپ ها مقدار نعنای موهیتو بیشتر است و گاهی هم لیمو ترش را با پوست خرد کرده و اضافه میکنند که طعمی قوی و رنگ سبز تیره به نوشیدنی میدهد، شما هم میتوانید با تغییر در مقدار نعنا و لیمو ترش به طعم های جالبی برسید.

- میتوانید لیوانها را کاملاً از یخ پر کنید و نوشیدنی را با نی سرو کنید.

- برای سرو موهیتو معمولاً از لیوانهای باریک و بلند استفاده میشود.