کوکی فنجانی در مایکروفر

هیچ چیز مثل یک کوکی فنجانی گرم همراه با بستنی خنک در یک بعد از ظهر تابستانی نمی‌چسبد. اگر خسته هستید و حوصله یا وقت آشپزی را ندارید باز هم جای نگرانی نیست چون کوکی فنجانی در عرض ۵ دقیقه با استفاده از مایکروفر آماده می‌شود. قبلاً طرز تهیه چند مدل کیک در مایکروفر را آموزش دادیم و این بار نوبت به کوکی فنجانی رسیده است. این کوکی فنجانی خوشمزه را می‌توانید با انواع مغزهای مفید و خوشمزه‌ای مثل گردو، بادام و پسته هم تهیه کنید. مقداری چیپس شکلات هم به طعم بهتر آن کمک می‌کند. در ضمن در تهیه کوکی فنجانی از تخم مرغ استفاده نمی‌شود پس نیازی نیست زیاد نگران کم پخته شدن آن باشید.

بهترین روش سرو کوکی فنجانی این است که بلافاصله پس از خارج کردن آن از مایکروفر یک اسکوپ بستنی روی آن قرار دهید و آن را با قاشق میل کنید. مقدار مواد طوری تنظیم شده که کوکی برای یک نفر مناسب است اما اگر مقدار کمتری کوکی بخواهید می‌توانید آن را دو نفره هم میل کنید.

طرز تهیه: ابتدا کره را داخل ظرفی مناسب مایکروفر قرار دهید و آن را چند ثانیه در مایکروفر بگذارید تا آب شود. می‌توانید در همان ظرفی (فنجان یا کاسه) که قرار است کوکی داخل آن تهیه شود کره را آب کنید و کلاً از اول تا آخر مراحل تهیه از همان یک ظرف استفاده کنید. اما در اینجا مواد داخل ظرف اندازه‌گیری آماده شده و بعد داخل کاسه اصلی ریخته شده‌اند. این کار باعث می‌شود لبه‌های ظرف سرو شما تمیز بماند.

بعد از این که کره آب شد، شکر، شکر قهوه‌ای و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با کره مخلوط شوند.

مایه کوکی

سپس آرد را اضافه کنید و مخلوط نمایید. حال مایه اصلی کوکی شما آماده است. هر مقدار که می‌خواهید شکلات چیپسی اضافه کنید. همچنین می‌توانید مغز گردو یا بادام اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید و سپس داخل کاسه یا فنجان مورد نظرتان (از جنسی مناسب مایکروفر) بریزید و سطحش را صاف کنید.

کوکی آماده پخت

حال وقت آن است که ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید و کوکی را بپزید. این مرحله کاملاً بستگی به قدرت مایکروفر شما دارد و همچنین اینکه دوست دارید کوکی شما چطور بافتی داشته باشد. می‌توانید کوکی را بین ۴۰ تا ۸۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید. با توجه به اینکه در این کوکی از تخم مرغ استفاده نشده اشکالی ندارد ضرری کمتر پخته شود. می‌توانید یک بار کوکی را تست کنید و اگر به نظرتان به اندازه کافی پخته نشده بود دوباره آن را داخل مایکروفر قرار دهید.

کوکی فنجانی با چیپس شکلات