تافی کره ای خانگی یکی از خوشمزه ترین و آسان ترین تنقلاتی هست که میتونید به سادگی و با مواد اندک در خانه تهیه کنید. با پیچیدن تافی های خانگی داخل کاغذ های رنگی زیبا میتونید اون ها رو برای مناسبت ها و مهمونی های مختلف سرو کنید. مخصوصا برای تولد بچه ها عالیه. شاید طرز تهیه تافی کره شکلاتی که قبلا آموزش دادیم رو خونده باشید. تفاوت آموزش این صفحه اینه که اینجا از شکلات استفاده نشده. در ضمن این تافی کره ای خوشمزه علاوه بر کره و شکر و عسل، خامه هم داره که طعم خیلی خوشمزه و بافت نرمی بهش میده. حتما امتحانش کنید. اگه بار اولی که درست کردید به نظرتون زیاد نرم بود دفعه بعد مدت پخت رو بیشتر و دما رو کمتر کنید. بر عکس اگر زیاد سفت بود دفعه بعد زمان پخت رو کمتر کنید.

طرز تهیه تافی کره ای

 

۱- خامه را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از اینکه خامه گرم شد کره، عسل و شکر را اضافه کنید و پس از اینکه به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و حدود 30 دقیقه هم بزنید تا شکلات تافی آماده شود (پس از 20 دقیقه چند قطره تافی را داخل آب سرد بریزید اگر پخش شد یعنی تافی آماده نیست اما اگر در یک نقطه جمع شد و قطره نرمی بدست آمد یعنی تافی آماده شده است). اگر از دماسنج مایعات استفاده میکنید، دما باید به ۲۴۳ درجه فارنهایت یا ۱۱۷ درجه سانتیگراد برسد.

شکلات تافی

۲- ته یک دیس یا سینی عمیق (حدودا ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر) را چرب کنید و با کاغذ روغنی یا با آلمینیوم بپوشانید. سپس مایه تافی را داخل قالب بریزید و پخش کنید. قالب را به مدت 2 ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا تافی ها بسته شوند.

شکلات تافی

۳- پس از سرد شدن کامل تافی ها را روی سطح کار برگردانید سپس به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

  شکلات تافی  

۴- برای نگهداری تافی را داخل بسته های کوچک نایلونی یا کاغذی قرار دهید. در ظرف در بسته نگهداری کنید.

  شکلات تافی

نکته های کلیدی تهیه تافی کره ای خوشمزه:

- در مرحله اول نگذارید خامه قبل از اضافه کردن بقیه مواد به جوش بیاید. تنها باید کمی گرم شده باشد.

- در صورتی که بافت تافی به دلیل گرمای محیط نرم شده میتوانید با قرار دادن داخل فریزر به بافت سفت تری برسید.

- تافی را در یخچال نگهداری نکنید چون رطوبت یخچال موجب چسبندگی و وا رفتن تافی میشود.

- برای طعم بهتر و لذیذتر میتوانید به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید.

- هر پیمانه خامه پر چرب معادل ۲۳۰ گرم است. برای تهیه تافی کره ای از خامه پاکت صورتی استفاده کنید.