کیک پسته و گلاب دو لایه

کیک پسته و گلاب از یک کیک پسته‌ای و روکشی با عطر گلاب تشکیل شده است. کیک پسته ای به خودی خود خوش طعم و کامل است و در آن از مغز پسته آسیاب شده استفاده می‌شود. اما باترکرم گلاب عطر و طعم این کیک لذیذ را تکمیل می‌کند. کیک پسته و گلاب را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف تهیه کنید و با آن از مهمانهایتان پذیرایی کنید. با تمام شدن ایام مبارک رمضان و فرارسیدن عید فطر شاید خوب باشد با کیک پسته و گلاب این عید خجسته را در کنار خانواده و دوستان جشن بگیرید. پیشاپیش عید شما مبارک!

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب کیک گرد ۲۲ سانتی را چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی بکشید طوری که کف و دیواره آن از کاغذ روغنی پوشانده شود.

کره را از مدتی قبل بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسد. پسته‌ها را داخل هاون بکوبید یا آسیاب کنید.

کره را همراه با شکر و پوست لیمو رنده شده خیلی خوب با همزن برقی بزنید تا بافتی نرم و سبک پیدا کند. سپس یکی یکی تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و به مواد اضافه کنید و مخلوط نمایید. آرد و آرد سلف رایزینگ را داخل مخلوط الک کنید. سپس ماست چکیده و ۱ پیمانه از پسته آسیاب شده را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مایه را داخل قالب بریزید و پهن کنید. بگذارید کیک حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه داخل فر باقی بماند تا کاملاً پخته شود. سپس آن را از فر خارج کنید. بعد از ۵ دقیقه آن را روی یک توری فلزی برگردانید تا خنک شود.

حال نوبت به تهیه باترکرم گلاب می‌رسد. ۲۵۰ گرم کره نرم شده را همراه با گلاب در یک کاسه متوسط بریزید و آنقدر با همزن برقی بزنید که تا جای ممکن رنگش به سمت سفیدی برود. حال به تدریج پودر قند را اضافه کنید و هم بزنید تا کرم یکدست شود.

وقتی کیک پسته‌ای آماده شد آن را از وسط به صورت دو لایه نصف کنید. ۱/۳ باترکرم را روی لایه اول بمالید. سپس لایه دوم کیک را روی آن قرار دهید. باترکرم باقی مانده را دور تا دور کیک و روی آن بمالید تا آن را کاملاً بپوشاند. سپس باقیمانده پودر پسته را روی کیک بپاشید.

کیک پسته ای

نکته: گلاب را کم کم اضافه کنید و عطر آن را امتحان کنید. مقدار آن را بسته به سلیقه خود تنظیم کنید. ممکن است ۱ قاشق چایخوری برای طبع شما کافی باشد.